lördag 31 januari 2009

Borta bra, men hemma bäst!

Tillbaka efter två härliga dagar på Strömsholm. Vi har bott helt underbart!! Titta gärna här!

Strömsholm är en anläggning unik i sitt slag, med stallplatser för 275 hästar och 6 st ridhus! Gamla fina byggnader, renoverade med största varsamhet och god smak. Det känns verkligen som en förmån att ha fått gå min utbildning här. Nu var det i och för sig ett tag sedan, och mycket har hänt sedan dess med anläggningen, men det är alltid med en bra känsla som jag åker dit igen. Har ni vägarna förbi så rekommenderar jag ett besök, bara slottet med omgivningar är värt det! Nog om det.

Läges rapport angående vattnet: samma problem forfarande. Och det lär dröööööja innan vi kan använda vattnet igen.

På vägen hem igår så stannade vi snabbt till vid IKEA. Så nu har jag köpt nattlampor till våra barn. Det blev små spöken!

Idag tänkte jag göra ett litet ryck med min idé som ligger nere i ladugården. Hoppas jag får tid över till detta i alla fall. Ikväll ska vi på fest, och för en gång skull så har vi gångavstånd hem! Det är ju inte så ofta det händer när man bor på landet. Ska bli kul!

Jag önskar er en bra helg!!

Kram, Annica

13 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan

Så mysigt det låter :-)
Kram Sara

Grodmamman sa...

Var det en bra kurs? Förutom att du fick se hela den fina miljön igen!:)
Skönt med gångavstånd från festen, då slipper man ju tjafset med vem som ska köra.
Du har något hos mig.
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter som en härlig vistelse och som en dag upplagd för braiga saker:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Go kväll! Vad var det för kurs du var på. Eftersom du var på hästmeckat Strömsholm? Man kan väl göra annat också kan jag tro där med. Ska försöka ta med mina vänner dit när de har tävlingar till Sommaren. Det är så himla vackert....
Hade så gott!

//Cissi

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som du haft det bra. Gillar också att bo på landet.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Åhh vad spännande kurs. Jobbar du som lärare på hästinriktat gymnasium eller ridlärare? Nu blev jag jätte nyfiken...

Ha de gott!
//Cissi

Mjuka sa...

Låter ju supermysigt!
kram Malin

Anonym sa...

Jag det förstår jag att du har ett fantastiskt jobb. Ha de gott!

//Cissi

Fröken Fräken sa...

Både trevlig kurs och fest på gång! Jo, jag tackar jag! Här är det bara städande som gäller. Fröken Dra-fram är igång igen... nu orkar jag inte ens se eländet mer så jag smygbloggar..

villan vid vilan sa...

Att skruva ihop är väl egentligen inte problemet...men man måste ju absolut tänka efter före eftersom alla detaljer måste göras i exakt rätt ordning för annars så går det inte ihop i slutändan tyvärr ha ha ha :)så man måste ju lusläsa alla beskrivningsdetaljerna plus att jag blev sååå himla trött när min nagel gick av efter att den fastnade under ett av spröjsen på garderobsdörren hi hi...men nu är de på plats!!! Ja Strömsholm är fint, var där mkt när jag var yngre på ponny SM Kram på återseende

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt med kurs..det brukar alltid pigga upp.
Kram Lotta

Linda sa...

Heeeej!! Hoppas att du mår fint idag... O att de va rockigt roligt igår!
Jag följer gärna mä till Axevalla nångång o känner på den biten oxå ;-)
Idag har jag varit på bröllopsmässa på Bjertorp... Kanske lite fint kanske!!!!!
Kram L

Nettan sa...

Å du vad mysigt det lät med slottet!...men jobbigt med vattnet!
Kul att du ville vara med å tävla hos mig! Lycka till!
Kram Nettan