onsdag 21 januari 2009

Skattkista

I höstas, när vår son fyllde år, så hade vi skattjakt. Bland min mammas grejer hittade jag en av pappas lådor med fiskegrejor i. Perfekt!! Rymde alla godispåsar och såg dessutom lite gammal ut.


När kalaset var över satt jag och tittade på lådan, det var ju faktiskt lite synd att den bara skulle stå nere i lillstugan och inte användas...

"Mamma, kan jag låna den här tills vidare? Som sylåda?"

Klart jag fick!





Jag tycker det är charmigt med små målarfärgs fläckar och rester av silvertejp. Min käre pappa gillade silvertejp! Så det är liksom som en liten påminnelse om honom varje gång jag öppnar locket!
Kanske skulle jag ta och sy lite i eftermiddag?
Ha en bra dag!
Kram, Annica

10 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Oooh! Har en liknande, jag undrar om inte nästan samma?, låda hemma som härstammar från min farfar. Den har dock målats om fleeera gångar, och senast igår funderade jag på om jag skulle måla den vit och ha den framme på nya kökshyllan?!

Lotta sa...

Vilken härlig gammal låda! Vilken tur att du fick "låna" den!

Tack för snälla ord om mitt överkast! Ja, jag har bara sisådär 4 mil till Stoff&stil. Ääääälskar den affären! Den går inte att beskriva i ord, det kan jag lova!

Ha det gott!
Kram
Lotta

Vända blad sa...

Vilket jättefint minne =)
Klart att lådan ska användasoch som sylåda passar den ju perfekt!
Kram Maria

Lallis - liv och leverne sa...

Du. Den är helt underbar!:)
KRam Lallis

Lilla huset på prärien sa...

Superfint liten låda tycker jag! Och praktisk! Där kan man ju förvara massor av bra saker :)

Håller med dig om våren - det ska bli härligt. Idag när jag var ute och gick hade bonden varit ute och "vänt" upp all jorden som låg och nästan rök helt becksvart. Härligt!

Och julrosor... min favorit!

Kram Jenny

färg o form sa...

Hej Hej!! Vilken fin fin låda, har en nästan likadan, det finns så mycket man kan fylla dem med. Roligt att kika kring hos dig, ses igen!
Kram Hannah

Grodmamman sa...

Vilken fin och härlig låda! Skulle gärna ha något sådant efter min pappa också. Och de där märkena efter silvertejpen är ju bara så charmiga när man vet ursprunget!:)
Ledig dag idag? Vad har du haft för dig då?
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att ha ett så personligt syskrin. Silvertejp är tydligen bra till mycket. Maken har det till allt. Charmigt att det sitter kvar sedan forna dagar.

Kramar Ullis

Interiörboden sa...

Vilken fin låda! Och jätte bra till sy tillbehör :) Och ännu roligare när det är din pappas gamla låda :)

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

sand mellan tårna sa...

Jättefin sylåda.....

tyget kommer från ikea, 59 kronor metern, tror det ingår i serien berta.

Kram Linda