onsdag 7 januari 2009

Smarta små barn

I natt sov jag urdåligt. Vaknade flera gånger.

Höjdpunkten var när telefonen ringde kl 04.40! Inget svar förstås... hmmm... morrr... Gick och lade mig igen, men kom på att det kunde ju hänt något? Ner för att kolla om det fanns ett telefonnummer... jajamensan, ett mobilnummer! Ut på Hitta.se för att kolla.... Döm om min förvåning när jag inser att det är en kurskamrat från min högskoleutbildning som har numret! Vi läste -95/97 ihop. Hmmmm... just det!! Träffade henne i våras och då hade hon en knappt 1-årig dotter. Misstänkte alltså det smarta lilla barnet...

Framåt förmiddagen så ringde jag upp kurskamraten. Hon hade ingen aning om att det ringt från hennes mobil till mig, men mycket riktigt hade lilla tjejen varit vaken mellan 4 och 5....
Vi tackade det lilla barnet för initiativet, för det var ju ändå rysligt länge sedan vi hade pratat på riktigt med varandra! Kul!

Någon slags bonus var det väl att sambon, som skulle gå upp 04.50, verkligen vaknade. Eller?!?

För övrigt har vi inte gjort många knop här idag, på vår sista lediga dag, mina barn och jag. Imorgon bär det av till jobbet igen, efter nära på 3 veckors ledighet. Läraryrket har många fördelar! Underbara elever och kollegor, och lov som jag kan tillbringa tillsammans med mina barn. Jag är lyckligt lottad!

Ha det så bra!

Kram. Annica

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Trevligt initiativ av dottern, men hon kanske kan ringa lite senare nästa gång!:)
Då är vi två som ska tillbaka till verkligheten imorgon då. Tur att det snart är helg igen!:)
Kram

Vända blad sa...

Å gäsp, det är inte kul att inte få sova! Hoppas du fick en bättre sömn natten till idag iallafall! Måste ha känts helt skumt när du såg vem som ringde, men det omöjliga kan ju faktiskt hända!
Ha en bra dag, kram Maria

Interiörboden sa...

Åhh, vad kul ändå :) Så att ni fick en liten pratstund :) Fast inte att bli väckt så tidigt förståss!

Ha en bra kväll.
Kram Sandra

sand mellan tårna sa...

hehe.... man blir ju alltid orolig när det ringer mitt i natten..... för ingen normal människa (vuxen) ringer väl kl 04:00 haha

jag gillar också kontraster, speciellt mellan mörkt och ljust. har ex vita tygsoffor och ett mörkbrunt bord..... blir allt i samma färg så flyter det bara ihop på något sätt, kontraster gör ju att färgerna lyfter fram varandra.... eller hur?

Kramis L

Mjuka sa...

Tänk va barn gör saker som de inte vet om :-)
Ha en fin helg
kramar Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Det var ju kul att bli väkct så där. Håller med dig helt om att läraryrket har välidgt många fördelar. Gillar ju mitt jobb så mycket. Men det är tur att det är fredag igen i morgon, *s*.

Kram Ullis

Vit Spets sa...

Jag har oxå blivit klarvaken mellan 4-5 av grannens lilla 1-åring som pratade i telefon, föräldrarna hade heller ingen aning... så är det bara med dessa små liv & i detta fall var det väl bara positivt .)

Sköt om Er...
//Siv