söndag 25 januari 2009

Ibland är det liksom inte meningen

Tänkte berätta om min lunch häromdagen.

Jag skulle iväg på studiebesök med en klass. 12.30 var avresetiden. 11.45 väcker en kollega till mig ur min koncentration när jag satt där på mitt kontor... Och då hade jag ju inte ätit än! Tittade i plånboken... 2,50 kronor. Det får man ingen lunch för, så jag kastar mig iväg med bilen för att åka till den stora hamburgerkedjan... När jag kommer fram möts jag av en skylt där det står: "Eftersom vår personal inte kan flyga är vi tvungna att stänga tills golvrenoveringen är klar." Hi, hi, hi... hade de inte det som anställningskrav?!?
Nåja, for vidare till ICA- butiken intill. Köpte en banan och en yogurt. När jag sätter mig i bilen så ser jag att det är ett litet hål i locket till yogurten. Då vågar jag inte äta den, vem vet vilka knasbollar det finns där ute? Kanske någon vill ge mig ett lavemang? Näää, en banan till lunch blev det.

Tillbaka till skolan så hade jag 15 minuter på mig. Skynda iväg för att hämta en bil. Väl där så hittar jag inget munstycke till alkolåset. Försöker ringa till vaktmästaren som dessutom ska köra en buss. Ingen mottagning i garaget, så jag går ur bilen och ut.... då stängs bildörren och låset går på. Nycklarna ligger förstås kvar i bilsätet...

Men vad F---N! Och precis då svarar vaktmästaren.

Gentleman som han är så löser han både nyckel- och alkolåsproblem. Kör upp till skolan och väl där så inser jag att 3 elever är frånvarande, så då hade jag inte ens behövt bilen!!!!

Ibland är det liksom inte meningen!!

Som tur är blev studiebesöket jättebra.

Det här är lite typiskt mig. Därför kan jag skratta åt det. Även just då! Men stressnivån var ju förstås hyfsat hög!

En liten historia för att trösta alla eventuella "snurr-fior" där ute. Ni är inte ensamma!

Ha det bra!

Kram, Annica

11 kommentarer:

Grodmamman sa...

Får inte glömma att äta lunch sådär!:)
Tur att man kan skratta åt det efteråt i alla fall.
Kram

Sara sa...

Tur att man inte är ensam.....hi,hi Skönt att studiebesöket blev bra.
Kram Sara

Helen sa...

Ibland blir allt bara hel tokigt, men du gör ju helt rätt som skrattar ät bedrövelsen. Vilken tur att studiebesöket blev bra!

Vända blad sa...

Å känner hur hjärtat fladdrar i bröstet ;)Tur att det blev ett lyckat studiebesök, annars hade det väl varit grädden på moset ;)
Kram Maria

Hagbacken sa...

Virrpanna var ordet, ja! Ne-är lite av ett kontrollfreak, jag..men då jag INTE har kontroll, blir jag supervimsig och stressad!

Kram Linda

♥ Fyra årstider sa...

Fy vad jobbigt att behöva stressa sådär..det får man ibland.
Kram Lotta

In my house sa...

Hihi, fniss, å skratt!!!!! va roligt!!!! jaa, mycket kan hända!!!! Kul de där med att personalen inte kunde flyga,,, undra vem som va så fyndig 0)
- ett litet lavemang kan ju´vara bra *skratt* kanske inte vilket och vart som... Men annars så kan de vara nyttigt för magen.... Om jag har (oooppps) känsliga öron sluta läs,,, tagit lavemang tex innan någon tarm undersökning,,, då har jag alltid varit normal å bra imagen i typ 1 vecka,, känns jäkligt lyxigt!!! men UUUURRRRK vad de smaka gorilla,,,, bävar redan nu - för jag väntar på remiss till min tredje koloskopi "tjock/tunntarms röntgen och då är ju lavemang ett måste!!! jag är väldigt känslig för att dricka äckliga saker,,, spyr direkt av en reflex,,, så de ä inte lätt när man måste få ner vissa saker!!!! Hooooouuuu, nu fick jag rysning!!!
- Tänk,,, från en liten Youghurt - blev samtalet till min tarm, hmmmm! ursäkta! =)

Stor kram josse (idag hade ja ej behövt lavemang, tarmen tycks lösa de själv) suck **

Linda sa...

De va som attans.... Sicken grej o va mä om ja!
Allt älle inget... Som man säger...
Då har du klarat dig för resten av året kan man säga :-)

Så, luta dig tillbaka o njut resten av 2009...

Kram L

Fröken Fräken sa...

Oj, jag börjar både skratta och bli alldeles matt av din berättelse!Sådan lunch har jag ju inte haft även om jag klarade av tre olika möten mellan kl 09 och 12, och var helt trött lagomt till lunch. Men sådär har jag ju sannerligen inte haft det, och då borde jag ju kunna ta mig samman och måla en låda och inte bara ligga på soffan!

Anonym sa...

ojoj, ja ibland har man ju sådana dagar...

Anonym sa...

Vad skönat att kunna skratta åt det efteråt. Ibland blir det bara fel! Ha en bra dag!

//Cissi