måndag 19 januari 2009

Tapet

Hittills har vi målat väggarna i vårt hus. Men, nu känns det som att det kanske är dags för en tapet på den ena väggen i sovrummet. Resten av rummet blir...... vitt! Förstås!
Detta är den kompromiss som för stunden är gällande. Sambon svarade nämligen på min fråga angående väggarna; "färg!" ....och då menade han inte vit målarfärg... utan just; färg. Så, nu letar jag efter en grön-grå tapet. Alltså, nyansen är lite gammaldags grön med en grå ton i.
Vart hittar jag snygga tapeter? Det gör ju faktiskt inte så mycket om den är lite dyrare eftersom det bara är en vägg. Finns det någon som kan hjälpa mig?


Näpp, dags att fixa lite mat till mina utsvultna små troll.

Ha det bra!

Kram, Annica

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Det låter som om det är läge för en tripp till målaraffären!:) Snyggt det låter och vad gör man inte för att komma överens?!?:)
Här talade sambon igår om att vi kanske, kanske kan göra om köket i höst!!! Vågar inte riktigt tro på det än, men det låter som att han är lika sugen på nytt kök som jag.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Här blev det en fond vägg när vi gjorde om sovrummet för ett år sedan. Vi har också vita väggar för övrigt. Det finns så mycket snygga tapeter så det är nog lättast att besöka färgaffären. Grattis till dina utmärkelser. Hoppas att du är lite piggare.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Fröken Fräken sa...

Jag gillar Sandbergs tapeter! Inte riktigt alla kanske, men de har många som man kan bli alldeles överförtjust i. De har ju en bra hemsida där man kan beställa hem gratis provbitar så att man kan prova lite hemma och se vad som passar.

Living by Milla sa...

Det låter fint. Ibland får man kompromissa. Gör ett besök på Colorama,där finns allt i tapetväg.

kram Camilla

In my house sa...

Halloooo, kika gärna in till mig!!! Jag behöver smakråd =)

Kraaam j

Vända blad sa...

Gokväll! Gillar också grågrönt..det är så snyggt tycker jag! Såg Madicken på tv och blev helt förälskad i den ljusa gröna färgen på panelen i Junibackens kök...man är väl inte lite tossig ;)
Lycka till med tapetfynden!
Kram Maria