fredag 9 januari 2009

Det där med blogg...

Ja ni, inte trodde jag att jag skulle få nytta av bloggandet i mitt yrke inte. Men där hade jag allt lite fel. Igår var vi på föreläsning om lärgemenskaper på nätet. Tre huvudsakliga sätt såg de just nu; Wikis, Mötesplatser och Bloggar! När vi satt i grupper och diskuterade så var det bara jag som hade blogg och därmed hade lite koll iaf. Och jag som är en sådan nybörjarbloggare! Kände mig nästan som ett proffs i sällskapet.
Det var väl nog med det... trodde jag... för i morse kom två av mina kära kollegor in och bad att få min bloggadress... GULP!! Men, ja, ja, jag har ju inget att skämmas för... Men jag förklarade att det är en väldigt enkel blogg och att jag mest ser det som en social grej. En mycket trevlig sådan!
För det har jag ju insett, att bloggandet ger mig mycket glädje och inspiration. Och det är Er förtjänst, där ute; alla underbara bloggerskor!!! Så TACK!! Tv:n får numera stå tillbaka, jag sitter ofta hellre vid datorn faktiskt. Undantaget blir ju förstås på tisdagar framöver, nu när Bygglov börjar igen!

Näpp, nu är det dags för lite fredagsmys med familjen!

Ha det gott!

Kram, Annica

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Hoppas att du har en mysig fredagskväll, bloggexperten!:)
Här ser jag också fram emot "Bygglov" på tisdag.
Och du har så rätt i vad du skriver om bloggandet, håller med om vartenda ord!
Nu hoppas jag på en god natts sömn så att jag orkar ta tag i mina nya gardiner. Vill verkligen ha bort julgardinerna nu!:)
Dottern har nattgäst här, vi får väl se hur det går med den där goda nattsömnen!
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Visst känns det lite konstigt när en massa folk i sin omgivning läser bloggen...jag har både vänner, arbetskamrater och släktingar, men jag skriver för min skull och försöker att bara vara mig själv.
Kram Lotta

In my house sa...

hej hej.... Visst ä de så,,, jag är oxå lite tveksam om att ge ut adressen,,, jag måste alltid förklara mig lite,,, typ att man skriver om allt möjligt, stavfel m,m..... Men sen så ä de ju jättekul att folk gillar att läsa,,, tycker dock att de ä lite tråkigt med folk som enbart är nyfikna, för att dom känner en,,, men aldrig erkänner att dom kollar.... till en själv trots att jag vet om det.... men men!!!

Annars som jag har sagt förrut så älskar jag min blogg och alla er..... =) =)

Kraaaam j

In my house sa...

hej hej.... Visst ä de så,,, jag är oxå lite tveksam om att ge ut adressen,,, jag måste alltid förklara mig lite,,, typ att man skriver om allt möjligt, stavfel m,m..... Men sen så ä de ju jättekul att folk gillar att läsa,,, tycker dock att de ä lite tråkigt med folk som enbart är nyfikna, för att dom känner en,,, men aldrig erkänner att dom kollar.... till en själv trots att jag vet om det.... men men!!!

Annars som jag har sagt förrut så älskar jag min blogg och alla er..... =) =)

Kraaaam j

Mita sa...

Hälsning från en bloggande granne....Marika i Höberga g:l lanthandel