tisdag 6 januari 2009

Hallå igen!

Här har det blivit en ofrivillig bloggpaus... Har inte haft tid helt enkelt. Julen är utstädad...


...och då passade jag också på att storstäda huset. Ni vet, torka alla snickerier och dammsuga på alla konstiga ställen. Vilken tid det tar! Men, några dagar och väldigt skrynkliga händer senare så känns det sååå skönt när det är gjort.

Min käre sambo har också varit långledig. Lite rastlös blev han nog till slut, för nu har han satt igång med vårt blivande sovrum. Nu snackar vi renovering från grunden. Gamla hus är ju charmiga och så, men också fasligt sneda. Sambon får regla upp alla väggar och kompromissa lite i värsta fall. Det han bävar för mest är golvet.... det är nämligen supersnett. Men, om det är någon som kan klara det, är det min käre sambo; för han är bäst!!! Tycker jag i alla fall! Och våra barn också!

Utrymmet längst till höger blir en garderob. Murstocken kan vi inte använda så den sätter vi för.


Rummet har tidigare varit ett kök. Den lilla dörren till höger rymmer det som tidigare var ett skafferi. Nu kommer det att bli en toalett och ev. dusch. Och den lilla, söta dörren vill jag absolut behålla!

Bilder i motljus är sällan någon hit, men jag ville visa lite av vår underbara utsikt som vi får från sovrummet. Det är fint att bo på en liten höjd! Fönstret och dörren ska bytas ut och jag önskar mig en dubbeldörr istället... rysligt dyra bara... Utanför "mina" dubbeldörrar kommer det så småningom att bli en stor takterass. Vi har nämligen det lilla problemet att trappan upp i huset är för liten för att kunna bära upp större möbler i. Därför behöver vi ta in dem på ett annat sätt, dvs via terassen! Och då passar det ju extra bra med ett par döbbeldörrar, eller hur?!?

Drömma är ju gratis, eller hur?!?

Sovrummet blir kanske klart framåt sommaren, om vi har tur. Återkommer med mer bilder så småningom.

Nu ska jag sätta mig och kika runt på alla fina bloggar där ute!

Ha en bra dag!

Kram, Annica

13 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har saknat dig! Men nu förstår jag varför du varit lite osynlig här!:)
Här har nu granen åkt ut också och huset har åtminstone fått träffa dammsugaren. Nu i eftermiddag är det födelsedagsfika hos svägerskan, så något mer städat blir det inte idag. Är ju ledig imorgon också, så kanske att skurhinken kommer fram då!:)
Ska bli kul att följa er sovrumsrenovering, det har ju redan gått framåt ser jag!
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Oj vad ni står i!:)
Förstår att du har haft fullt upp på annat håll.
Kram Lallis

Helen sa...

Skulle också behöva storstäda, gilalr känslan när det är gjort, men det kommer fler dagar för städning!
Vad spännande det ska bli att följa tillkomsten av ert nya sovrum.

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan! Det här var en ny blogg för mig! Vad roligt med sovrummet! Sak bli spännande att se hur resultatet blir. Javisst ska man drömma! Jag har massor med drömmar och kanske kanske någon av dem går i uppfyllelse en dag...

Kram M

Interiörboden sa...

Vilket projekt, men vad kul!!
att få göra allt från grunden och bestämma hur allt ska bli!!
Vad kul :)
Ska bli kul att se hur det blir till slut!!

Ha en trevlig kväll.
Kram Sandra

Två systrar sa...

Oj vilket jätteprojekt ni dragit igång...men så fint det kommer bli!! Kommer med spänning följa utvecklingen:-) jo, släkt coh vänner kommer nog vara trötta på skyltar efter ett tag..jag delar ut dem till höger och vänster! Men som du sa, man kan ju byta efter årstid och byta plats på dem!!! Ha det bäst! Vi hörs..stooor kram C

Ullis/Leva på landet sa...

Här händer det en hel del. Låter som om det kommer att bli ett härligt rum när det bir klart. Det är väl tur att det är gratis att drömma.

Kram Ullis

In my house sa...

NÄMEN ÅÅÅÅååååå, vilket roligt projekt ni håller på med!!! ååå så kul att få följa!!!! Och duuu, drömma måste man få.... MEN tänk, om man hade pengar i mängder,,, Mmmmm! många bekymmer som hade lättat från mina axlar!!!

- Sååå skönt att ni ha haft en slappdag,,,, det är du väl värd!!! bara ladda och gotta sig!!!!

STOR Kraaam josse

Linda sa...

Jag kan säga att de gick väldigt bra att dra i sig 2 semlor på raken... O jag har ännu inte köpt några nya... Så än så länge går taktiken bra...

Dubbeldörrarna är ju ett måste ju.... Du hade ju svaret själv, varför ni måste ha dom... Hi hi hi...

Hoppas att allt är fint mä er!!
Kram L

♥ Fyra årstider sa...

Skönt att komma igång igen med renovering..mannen hemma är med sugen och då gäller det att köra på.
Kram Lotta

Fröken Fräken sa...

ja, det är ju bra att ha idéer och projekt, sedan kanske man inte alltid kan genomöra allt på stört! Jag bor i ett 50-tals hus och även där är mycket snett.. bättre att använda ögonmått än vattenpass om man vill att det ska se rakt ut..

Är inte heller så förtjust i Jack N. men i denna film var han faktiskt bra!

Tant Janet sa...

Vilket fint namn på din blogg. Och vilken underbar utsikt... tänk om man hade den. Lycka till med renoveringsprojektet... Kram

Anonym sa...

Jag ibland blir det lite paus. Men det är det som är så skönt med att blogga. Man bloggar när man själv vill...
Det ska bli spännande att följa renoveringen av sovrummet.

//Cissi