lördag 24 januari 2009

Förtydligande

Jag behöver nog göra ett förtydligande till förra inlägget. Vi har en bärbar dator som jag använder till största delen. Det är den jag sitter vid nu.
Problemet är att kameran är så gammal att den här datorn inte tar emot den utan ett program.... som vi inte hittar... så därför kan jag bara föra över korten till sambons dator. Och kraschar den så sitter jag pyrt till.

Kom nyss på att min käre bror, för läääänge sedan tyckte att jag borde köpa en kortläsare... usch då, att han ska få rätt till slut!

Tack för all sympati angående mitt lilla problem!

KRAAAM!

10 kommentarer:

Vända blad sa...

Känner igen det där! Här får dottern spela på pappas dator ibland och då är nog lyckan fullständig...;)
Nattlampa? Ja du får väl googla eller IKEA kanske?
Kram Maria

Tea Lady sa...

Hej!

Vad kul att jag gjorde dig glad! Kolla in i min butik nu.

Rörigt det där med kort och datorer... för mycket lördagskväll för sånt.

Jag har släkt som bor på landet i V-götland, utanför Lundsbrunn... kul!

Vi hörs,
Lena

Ullis/Leva på landet sa...

Det där med datorer blir ett problem ibland. Det blir också större när man har tre barn och de blir äldre. Nu har vi haft turen att få tag på lösa komponenter så har maken plockat ihop flera datorer som klarar sönernas spel. De har numera varsin och älskar at sitta och lana och spela mot varandra. Fast det bästa är nog att slå pappa i rally, *s*.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vi har en ljusslinga som nattlampa till tjejerna.
Vi har hängt den runt en spegel. Men lägga i en vas eller på en hylla i rummet..
Lagom mysigt ljus :)

Håller med om att det är trist att köa i sitt hem! ;)
Ibland står jag alltid sist *fniss* när det gäller telefonladdare etc...
Men de e ok :)
Är det nåt vi verkl vill tar vi ju för oss, eller hur!! ;D

Kram Jeanette

Maria sa...

Oh vad jag känner igen det där. Datorer är aldrig problemfria utan det tillhör lite blod, svett, tårar och ett par ton ångest :). Hoppas att allt löser sig för du har en jättetrevlig blogg! /M

In my house sa...

Nämen lilla skruttan.... Du är så välkommen på middag när du vill hos oss =) =)

Hoppas allt löste sig,,, jäkla data krabb-teknik skit "ibland"

Ha de gottit! Kram j

Anonym sa...

Hej du! Här har det hänt mycket sedan jag var inne sist. Ja visst är murgrönor fina. Har ej några just nu. Just nu är det hjärtan på tråd som gäller hemma hos mig och orkideér..

Ha de så gott!

Finns det ej några nattlampr som man sätter in i väggen och de avger en litet sken.. Har sett det någonstans men kommer ej ihåg vart.

//Cissi

Grodmamman sa...

Saknar dig också!:) Tänkte faktiskt ringa dig idag, men insåg att du nog var hos faster just då. Pratade en stund med svägerskan J istället!:)
Är det någon dag du inte är hemma på kvällen?
Kram

AB sa...

Ledarhunden har ALLTID rätt kära syster ;)

AB sa...

Föresten Eric´s Mamma.... Datorer är problemfria, det är bara att man stavar det rätt... Macintosh stavas det :P
//Broder