torsdag 15 januari 2009

Livet på landet

My, Moa, Maja, Märta, Mira, Mia, Skruttan och mr X.

Japp, då var den årliga fårräkningen till Jordbruksverket avklarad. Och eftersom jag är ute i sista stund så är jag ofantligt glad för att man kan rapportera via nätet. Varför ska jag alltid vara ute i sista stund?

Idolporträtt av My, med Moa i bakgrunden.


Idag har jag bakat bullar och haft fint fika-besök av goa L. Det var mysigt!

Nu funderar jag på att öppna dörren till förrådet.... och har jag väl gjort det, så har jag att göra en stund. Kanske skulle passa på att göra detta nu när min kära mamma kommit hit för att hjälpa mig en stund. Vi får väl se...

Ha en bra dag!

Kram, Annica


6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Men så gott med bulls! Det TÄNKTE jag baka idag. Men nähänä; bidde inte alls gjort. Så nu ska jag gör adet ikväll. *s*
Kram Lallis

Vända blad sa...

Å, jag älskar får! Skulle gärna vilja ha egna men maken nekar i sten...
Låter smaskens med bullar, har faktiskt kvar i frysen sen vi bakade sist =)
Kram Maria

In my house sa...

Japp, jadå,, man måste ha namn på alla.... Pappa kunde namnen på alla kor, kvigor, kalvar och tjurar hemma.... de ä duktigt de!!! Jag döpte oxå många,,, tex, Bullen, Gräddfil m,m. Kommer ihåg dom som om de va igår =)

Bullar, de lät gott,,, va längesen nu! jag tror däremot att jag ska dra ihop en sats med lussebullar igen,,, ja jag vet!!! inte före jul och inte efter,,,,men min MAMMA sa fniss skratt att jag fick,,,... Och du vet ju när ens mamma godkänner eller håller med,,, då känns allt helrätt!!!! haha..

Ha de gottit,,, redan fredag imon,,, oj vad tiden går!!! Lets dance!!! Känns det bättre nu när du jobbar mindre???? skönt nu till sommaren,,, då är ledigheten ännu bättre!!!!


Ha de gottit stumpan... Kraaaam j

Beas sa...

Vilka sötisar...jag skulle så gärna vilja ha egna får...maken hade det när han växte upp och jag saknar att inte kunna låta barnen växa upp med lantdjur omkring sig också.

Nettan sa...

Vilka tjusiga damer du visar upp!! Så himla charmigt med får..å lammungar!!
Kram Nettan

sand mellan tårna sa...

Det blev små pärlhyacinter, och då solen skinit hela dagen, fick jag faktiskt till ett inlägg med fina bilder.... tycker jag! jag har fotograferat skuggan....

Trevlig Fredag!

Kram L