lördag 24 januari 2009

Dator-kö

Jahaja, idag är det lördag. Det innebär förutom lördagsgodis till barnen, ridning för sonen, alltmänt slappande... Dator-kö!! På lördagar får sonen spela på pappas dator. Detta är stort. Fast samma spel finns på sonens dator. Det hela är väl något som bara en stolt 6-åring kan förstå!?!

Mitt problem är att jag bara kan få ur kort ur kameran via samma dator. När sonen inte har spelat har pappan spelat... nåja, någon gång sent ikväll kanske jag kommer först i kön...

Om jag inte har somnat först förstås!

Är det någon som vet var jag kan hitta en liten nattlampa till en 6-årig kille? Han har plötsligt blivit väldigt mörkrädd. Just nu har han fortfarande kvar adventsljusstaken... så ni kan kanske förstå att jag behöver en nattlampa NU!

Nu ska jag sätta mig och kika runt hos Er, alla underbara bloggerskor, för att få inspiration och lite glädje!!

Ha en bra kväll!

Kram, Annica


4 kommentarer:

Anonym sa...

När jag läser ditt inlägg tänker ag tur att jag har en egen dator. Ingen kö på den, det är bara jag som får använda min dator, skönt.
Hoppas du snart kommer till snart.
Kram annica

rosenskära sa...

Datorkö, vlket irritationsmoment! Det hade vi här tills alldeles nyligen. Då stod vi inte ut med alla PC-spel som låg på hårddisken och bromsade ner datorn längre. Så barnen fick behålla vår gamla och vi köpte en ny, julklapp till oss en Acer Aspire 5530 4 GB. Jättenöjda...

Skulle gärna skicka en cyberbukett till dig, det vet du väl?!

Kram/Lena

Tea Lady sa...

Hej!

Förstår precis vad du menar med datorkö! Har haft så länge, men nu har jag köpt egen dator till mitt företag. Dock står den i barnens TV-rum... så det blir ganska mycket störningsmoment ändå om man säger...

Hoppas du hinner besöka min blogg också, när du får din tilldelade tid...

Kram,

Lena

Grodmamman sa...

Datorkö?!? Det har vi aaaaldrig här!:)
Jag tycker jätte mycket om den där boken och har läst den flera gånger. Får alltid röjt någonstans när jag läst i den. Så man ska nog inte läsa den på kvällen egentligen, för man vill ofta börja direkt!:)
Ha en bra söndag och hälsa faster!:)
Kram