onsdag 14 januari 2009

Tulpaner, tulpaner, tulpaner!

Som ni kanske börjar förstå så älskar jag tulpaner! De första jag planterade när rabatten var klar var "Black Parrot", en mörkt, röd-lila papegojtulpan. Den blir nästan svart.

Tillsammans med en fylld, ljust, ljust gul tulpan blir den om möjligt ännu snyggare. Och det har jag lyckats med i rabatten. Nybörjartur tror jag att det kallas!

Till hösten så ska jag köpa fler.

Imorgon är jag ledig. Då ska här bakas bullar! Frysen ekar tomt på den hyllan.

Ha en bra kväll!

Kram, Annica

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Får komma ut och titta på den där rabatten när den blommar! Hör av dig när det är dags!:)
Funderar också på att baka bullar någon dag. Har inte många kvar i frysen nu.
Ha en skön ledig dag!
Kram

Fröken Fräken sa...

Med den där blomlängtan som du har så kommer det att bli en jobbig väntan på våren... men ni får väl vår bra mycket före oss!

Interiörboden sa...

Vilken vacker tulpan och jag kan tänka mig att det är väldigt fint i din rabatt :)

Mmm, vad gott med bullar!! :)

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Lallis - liv och leverne sa...

Skönt att vara ledig i morgon: Nu blev jagtckså sugen på att baka bulls. Det behövs sannerligen här också.
:)
Och tulpaner ja; de är vackra!
De du pratar om låter ju jättefina.
Kram Lallis

In my house sa...

Hej hej.... Jsaaaa,men du ja vet vilka skador taggtråd kan göra, grrrr! jag är ju uppväxt på gård och nog gjort precis allt,,, och många gånger en ko blev knuffad in och fick ett sår!!! efter mycket sånt så kom juh el-tråden,,,, det är ju mycket bättre,,, men ändå så va jag alltid rädd att dom skulle tycka att de va äckligt och ont!!!! Vi hade även en häst =) som ett Surprise "Prisse" helvit...


Ha de gottit,,,, Kraaaaam j