måndag 1 september 2008

Nya, fina skor och starka ben

Idag har jag faktiskt hittat ett par vinterskor. Det är det värsta jag vet att leta skor. Med breda fötter och storlek 41 så är det inte så lätt... (lite plattfot också efter graviditeter) Mina fötter växte 2 storlekar i och med min första graviditet. När jag gnällde över detta fick jag höra, av en alldeles underbar undersköterska som jobbar på BB, att "var glad för att BÅDA fötterna växte lika mycket! På en del växer bara EN fot 2 storlekar! Öööh... ok då, och jag står ju i alla fall stadigt..
Nu på kvällen har jag varit iväg och ridit. I eftersnacket med min ridlärare och vän så säger hon: "ja, men du passar så himla bra på sådana hästar som du kan hålla om. Du har sådan benstyrka!" (Det är menat som en komplimang!) Japp tänker jag, det är därför jag är så rädd om mina starka ben och skyddar dessa dyrgripar med ett rejält lager fett! Detta är återigen en anledning till att jag inte gillar att leta skor; jag kan inte få ner benen i några som helst stövlar!
Fast; nu har jag ju äntligen hittat skor, så nu slipper jag leta på ett tag!
...Men jag är stark i alla fall! Och jag gillar att vara stark!

Sara med flera har hittat en jättefin adventsljusstake! Och jag känner förtröstan; det är inte bara jag som är jul-tokig! Har småplanerat i ett par veckor nu och kämpar med mig själv för att inte börja pyssla för tidigt. Jag menar, det är ju bara 1:a september än... men mot slutet av månaden borde det vara ok va'?!?

Ha det så bra!
/A

9 kommentarer:

In my house sa...

Hihi,,, vad rolig du ä... Här fick ja mig ett gott skratt.... Men du för att göra dig lite glad, så är stövlar m,m. extra smala nu förtiden tycker ja!!!! jag dock, har problem på andra hållet, många stövlar som har för stort skaft,,, som ska sitta sådär slimmat och fint!!! :) Men du,,, huvudsaken är ju att man har ben (ta i trä) *fniss*

- JAG ÄR OXÅ JULTOKIG,,, de ä ju såååå myyyysigt!!!!

Kramar j

Grodmamman sa...

Som sagt, bra att du hittade något till fötterna!:)
Här satt man med Panduro-katalogen igår och planerade egenhändigt gjorda julkort m m. Tänkte även på födelsedagspresenter och julklappar. Än är det dock lite för tidigt för jul hos mig!:)
Har du kollat upp bytardagen?
Kram

Sara sa...

Hejsan
Vad roligt att du fann ett par skor och skönt att jag inte är den enda som planerar julstöket i September :-)
Kram Sara

Sara sa...

Hej igen
Du har fått en utmärkelse av mig! För att hämta den högerklickar du på den och väljer spara bild som. Sedan sparar du den och sedan är det bara att lägga in den som en vanlig bild.
Kram Sara

Dicksonska våningen sa...

Får man större fötter av en graviditet?? Kan man få olika stora fötter efter en graviditet? Det är så mycket man inte vet när det gäller att vara med barn...
Jag har också svårt att hitta stövlar - de är för små i skaften.
Jag förstår inte riktigt den här jul-längtan... Men visst ska det bli mysigt - när november går mot sitt slut! :)
Kramar till dig!
Annika

Anonym sa...

Hej!

Hittade hit ifrån Sara med flera!
Vilken fin blogg du har!
Hit länkar jag, hoppas ok för dig!

Må gott!

//Cissi

villan vid vilan sa...

Ja visst är det bra att vara stark!!!!!...he..he :)du är för rolig!!!! själv är jag inte jultokig alls tycker bara det kan bli en press med allt som ska fixas...kram kram

Mer av allt sa...

Vilken fin blogg du har! Ja när hösten kommer så längtar man till jul och när våren kommer längtar man till sommaren...

Ha det bra!

Isabelles moster sa...

Hej!
Tackar, ja hallen är vi faktiskt rätt så nöjda med. Bänken köpte jag på JYSK.... (!) I bland när man minst anar det så springer man på saker, det är såååå kul!!!
Nej julen har jag inte tänkt så jättemycket på ännu, men jag gillar den när den väl är!!
Ha det!
C