måndag 29 september 2008

Bläää!

Skulle bara öppna fönstret lite... och in kommer det massor av flugor! Det bara kryllade av dem i överkant på fönstren (2). Blääää! Där hade de sökt skydd för kyla och blåst, och tänkte säkert övervintra också. Jag är inte känslig för mycket, men, många små kryp som liksom kryllar omkring... Jag skrek av äckel och min son undrade vad mamma hade för sig! Stängde fönstret med det åtföljande ljudet av knastrande flugor... bläää... och sprang ner för att hämta radar. Så nu lever de flesta inte längre.. Ha! Måste komma ihåg att slänga dammsugarpåsen ifall någon kvicknar till liv. Livet på landet är allt bra härligt!

Igår fick vi ordning på en del staket i alla fall, så nu går bus-bagglammen ute igen.

Min äldste son är hemma sjuk idag, då han har hostat som en hund skäller, hela natten och halva dagen. Stackars liten. Verkar som om det har lugnat sig lite nu.

Nu låter det som om den minste håller på och vaknar efter middagssömnen. Måste kila!

Ha en bra dag!

Kram, Annica

9 kommentarer:

Sara sa...

Hej
Flugor är inte så mysigt att ha inne, tur att det finns radar. Hoppas sonen kryar på sig.
Kram Sara

Helen sa...

Det är inte mysigt med flygande insekter, inte alls!
Hoppas att sonen ktyar på sig!

Tineling sa...

Hej hej! Det är första gången jag besöker din blogg! Jätte fin! Jag hatar insekter speciellt i mängder så jag förstår dig verkligen! Kram Tina

Isabelles moster sa...

Hej hej!
Ohh fy farao, det skulle vara jag som öppnat ditt fönster, jag som har sån hemsk fobi för alla dessa äckliga saker som kryper... burrr........ blläääääääää..
Blod, kan jag hantera i mängder m inte småkryp tack!
Det där m hostan verkar vara skit som går nu, mina barn har också haft det...Tur att det inte är värre saker!
Ha en härlig vecka annars! Kram C

villan vid vilan sa...

Hej ja varför är alla insekter tillbaka...det är ju höst...här är det så mycket mygg att man knappt kan vara ute. Betten blir som bular på barnen, inte roligt. Ja två åringar kan ju hitta på tok alltså.....man kan inte titta bort en sekund ha ha....kram och på återseende

Dicksonska våningen sa...

Jag är född och uppvuxen på landet och är nu tillbaka på landet efter några år i lägenhet i stan. Och jag får säga att jag är bättre på att hantera äckliga saker nu än då. Förr fick pappa ta bort de mesta äckliga sakerna medan jag lugnade ner mig långt från brottsplatsen :) Men nu när jag själv är husägare har jag tagit mig i kragen och kan ta hand om det mesta själv *stolt*!
Så jag förstår hur du känner även om jag kommit över det på senare månader... :)
Kram Annika

Lilla Sund sa...

Usch ja, flugor är inget vidare! Vi som bor granne med ett gäng kossor vet hur det kan vara...
Här har vi också snuviga barn, det hör väl hösten till... Hoppas ändå på en någorlunda lugn natt.

Kram på dig!

//Marit.

Anonym sa...

Blä för flugor!!! Men skönt att bli av med dem på detta sätt! Rätt åt dem!
Du får kika in hos mig för där finns det något till dig!

Må gott!

//Cissi

Vända blad sa...

Äckliga flugor...igår när jag satt på bussen hade jag en geting i håret, INTE kul!! Hoppas sonen kryar på sig, det är så jobbigt för hela familjen när nån har hosta! Ha det gott, kram Maria