tisdag 16 september 2008

Föreläsningar och nickande

Idag har jag varit på fortbildning. Senaste forskningsrönen inom häst. Detta är ju något som jag verkligen är intresserad av. Så; varför somnar jag hela tiden?!? Det är ju jättepinsamt! Vuxen människa som sitter och nickar till, hela tiden. Flera "gamla"elever var dessutom med på föreläsningen och jag hoppas verkligen att de inte såg "gamla fröken" sitta där och snusa. Höjdpunkten var en timma efter lunch, ja ni vet den farliga timmen, då jag faktiskt inte kommer ihåg något överhuvudtaget av den ena föreläsaren... Som tur var var ämnet inget som direkt rör mig. Eller? (Kan ju egentligen inte avgöra det heller.) Nog förstår jag mina elever när de nickar till, men då kan jag ju i alla fall anpassa undervisningen lite grann så att inte jag står där och babblar hela tiden! Hur som helst; någon bra förebild är jag då inte i sådana här sammanhang!

Jag har dessutom fått ett underligt problem. I min näsa sitter det en lukt av ammoniak, typ hela tiden. Kanske är det ett tecken på överhettning i hjärnan?!? Fler goda förslag emottages tacksamt.

Nu börjar höstfärgerna komma! Tänkte plocka in lite fina löv imorgon och höstpynta lite. Det är såå mysigt med hösten! Och en bättre dag än den som varit idag kan man nog inte få; kall och klar höstluft och solen skiner! ...och då har jag suttit inne och slumrat... Hoppas att det fina vädret håller i sig några dagar så att jag hinner gå ut och njuta!

Dags för lite kvällsmat till mina små godingar!

Ha en skön kväll!

Kram A

3 kommentarer:

Skatan sa...

Hej!

Ler för mig själv när jag läser ditt inlägg. Ja du, ibland ser det verkligen slitigt ut för studenterna timmen efter lunch. Det är bra att ibland uppleva koman själv så man vet vad de kämpar med. Då spelar det ingen roll vad föreläsningen handlar om, hur engagerande man är eller inte... :)

Godkväll.

//Fröken Skata

Grodmamman sa...

Småskrattar åt ditt inlägg!=) Känner igen det där. Skulle ju försöka läsa lite idag, men jag höll på att somna över böckerna. Ändå är det intressanta böcker, fattar inget jag heller!=)
Kram

Hjärtans sa...

Hallå!! Jag var precis likadan. Speciellt när jag läste min KY-utbildning. Jag hade verkligen fullt upp med att hålla mig vaken.
Jenny