onsdag 24 september 2008

Fynd och bagg-brottning

Släntrade förbi ÖB idag, chokladsuget ni vet... Passade förstås på att titta runt lite. Och där stod den! Vår nya kaffebehållare! Nästan precis en sådan jag hade tänkt mig. Ibland har man tur och hittar den på det mest oväntade ställe. Perfekt pris också, 39 resp. 29 kronor. Fynd!

Såg fram emot en sådan där lugn och mysig kväll igen... Men våra bagglamm ville annorlunda. Vi har inte skilt dem från mamma Märta ännu... hade... När jag tittade ut mot hagen så såg jag den ena baggen försöka göra grejer som bara stora pojkar får göra... Panik!! Måste skilja dem åt nu!

Sambon borta, min mamma här som tur var, men för övrigt ensam. Mamma tog barnen och jag ringde efter en underbar granne, en stark karl! Ut och kalla hem fåren från betet, in med dem i ladan. Trodde jag. In, ut och in och ut igen... Fårskrällen! Till slut lyckades vi få in nästan alla får och framför allt baggarna. Nu kom jag till fårbrottningen. Har ni en aning om hur stora och starka får är? Gööör-starka! Så grannen stod där och småskrattade medans jag jagade och brottades. Men; jag, och mina starka ben (!), vann! Så nu är bagglammen instängda i vinterboxen, och jag hoppas att mamma Märta inte plötsligt får enorma mamma-känslor och försöker rymma ur hagen till sina pojkar. För då... har vi 7 lösa får. Och det vill jag inte. Hon har inte varit särskilt mammig förut, så jag hoppas.

Undrar hur jag kommer att sova inatt?

Ha det så bra!

Kram, Annica

9 kommentarer:

Sara sa...

Hej
Snygg kaffeburk. Vilken historia med fåren, skönt att du var så stark!
Kram Sara

♥ Fyra årstider sa...

Hos oss är grannens får i vår trädgård, då blir man inte alltid så glad. Kan förstå att de är starka.
Kram Lotta

In my house sa...

Hihi,,, ja vet hur det är.... Jag är ju en riktig bonnatös,,, dock ej får men alla andra djur som finns!!! Vi hade: häst,kor,tjurar,kvigor,grisar,hönor,tupp och katter!!! Jadå,,, så visst har jag sprungit och jagat alla dessa djur... Grisarna smet (nasse & frasse) sen skrek dom som små barn när man fångade dom,,, "konstigt, dom försvann alltid vid julen *Tihi*
- Det finns nog ingen bättre uppväxt man kan få än att bo med djur och på landet..... Lika mycket som jag vill jobba med inredning el kläder,,, hade ja kunnat blivit bonde oxå.... =) Tur att man är mångsidig,,, och kan ta lite skit under naglarna,, så att man inte har blivit någon stropp =)

Babbel babbel som vanligt!!! Imon har jag en fullspäckad dag,,, ouh hu, redan nu.... Natti natti!!! Och du,,, du kommer nog att sova riktigt bra inatt!!!!

Kramar j

Mjuka sa...

Har likadana burkar som du, de små, förvarar tepåsar i mina !
kramar M

Lotta sa...

Men oj vilka äventyr! Tur att du har starka ben!

På ÖB kan man minsann hitta fynd, jättesnygga burkar.

Och så vill jag tacka så hjärtligt för snälla ord om min toalett, jag är så nöjd och belåten med den kan jag lova!

Ha det gott!
Kram
Lotta

Grodmamman sa...

Fina burkar, verkligen ett fynd!
Småskrattade när jag läste om fåren!=) Förstår att grannen hade kul!=)Tur att du har starka ben.
Kram

Helen sa...

Låter som ett litet äventyr, vilken tur att det slutade bra.
snygga burkar du hittat på Ö & B, vad det är kul när man fyndar.

In my house sa...

Jamen du visst ä de la drygt att alltid klura ut, vad man ska äta.... Hmmm! konstigt nog....

- Hu, puh ja är trött i kroppen,,, ska bli så skönt att kura upp sig i soffan med lite gott "EFTER ATT MIDDAGEN ÄR KLAR" Ja, jag vet,,, vi äter sent om kvällarna, men då är jag som sugenast,,, och så vill ja gärna äta till nåt bra prog,, så jag få la skynda mig nu.... Blir nog hemmalagade hamburgare,,, de går fort och lagom gott *hehe*


Kramar om dig,,, du ä ju så snälle mot mig, tack din going!!!! j

Lilla Sund sa...

Hej Annica!

Vilken underbar blogg du har! Skrattade gott åt får-historien :-)

Har ju själv börjat blogga nyligen och tycker det är jätteroligt.

Vi bor ju också på landet men har än så länge bara katt och kanin, och så ett otal guldfiskar i dammen (ett practikal joke från Susannes kompisar som verkar trivas alldeles förträffligt bra...).

Kram på dig! //Marit.