lördag 6 september 2008

Kakor, kalas och regn

Har nu bakat lite mer kakor. Chokladsnittar. Se, nu kom den, chokladen alltså. Jag har till på köpet erkänt mitt beroende högt inför mina elever. Vi pratade om droger och de tyckte att beroende, det kunde man bli av mycket, Cola till exempel, och då insåg jag: ja men självklart, jag är beroende av choklad! Om jag ändå kunde hålla mig till den mörka... meeeen, mmmarabou har så många goda varianter; mint, apelsin, nonstop, daim... Åh herregud! Jag måste skärpa mig! ...men inte just nu, för jag måste först äta upp Fazers mjölkchoklad med marianne i...

Kakorna tillhör mina barns favoriter, kanske har de ärvt mina beroendegener för choklad?!?


Idag var vi på barnkalas, jag och mina barn. Detta var tvååringens första kalas och detta märktes. Han var som en Duracellkanin när han gick igenom alla leksaker, vägrade fika och rent allmänt gav sin mamma allvarliga stresssymtom. Tiden gick alltför långsamt... för mig alltså. När det till slut var dags att gå fick jag släpa/bära ut en hysteriskt vrålande tvååring som absolut inte ville åka hem! Det var sååå skönt att sätta sig i bilen... och jag har inte ens dåligt samvete för detta! Jag kanske är en dålig mamma nu? Skit samma.

Regnet har verkligen öst ner hela dagen. Vi har stora pölar framför huset då det står fastgjutet på berget = lite dåliga dräneringsmöjligheter. Men det är fint med berget utanför då det är alldeles platt och jättebra att ställa utemöblerna på. Vi har nämligen inte så många mer platta ytor eftersom vi bor på en kulle. Men utsikten är fin!! Och så småningom så ska vi bygga en ordentlig altan. Fast först så har vi en lång lista på grejer som ska göras, sååå.. om sisådär två år kanske? Men, den som väntar på något gott! (..får oftast vänta gööörlänge..)
Nej, dags att göra slut på den där chokladkakan...

Ha det så bra!
Kram A

12 kommentarer:

Grodmamman sa...

Säger det igen, du skriver himla roligt!:) Här består beroendet av både cola och choklad!:)
Den där envisheten har nog hoppat över ett led för jag har då aldrig märkt av den!:D
Kram

Beas sa...

Chokladberoende är jag också.

Och vinberoende. Alltså...blir sugen på vin lika mycket som en chokladkaka. Men...jag är inte alkoholberoende, jag kan bara sitta där i bilen och känna...åhhh...en chokladbit...fazer med mint...och åhhhh...ett glas rött Amaronevin...lagrat lääänge och så sådär perfekt tempererat! :-D

Living by Milla sa...

Jag älskar också choklad och är inte så förtjust i mörk. Det kan vara gott med en liiiten bit men inget går upp mot Mmmarabou!;)

Tusen tack söta du för utmärkelsen, blir så glad så!

Ha en skön söndag!
kram Camilla

Sara sa...

Ja är också en sucker på choklad. Chokladsnittar är ju så gott.
Kram Sara

Isabelles moster sa...

mmmmmm marabou..... Ja vad ska man göra, äta såklart... Fan, jag smackade i mig både en och två såna i dag på väg hem fr jobbet... PUST... Men det är ju vetenskapligt bevisat att choklad är nyttigt.. Jaaa, jag vet att det är i måttliga mängder och inte vanlig choklad m det låtsas jag inte om....
Jag vet hur det kan vara m barnkalas.. I bland bara jobbigt faktiskt, men men, barnen tycker ju att det är skoj så man får väl stå ut den tid det varar..
Ha en trevlig vecka!
Kram C

Jes/Vita villa vila sa...

Så himla roligt att hitta denna för mig, nya blogg!

Kikar snart in igen!

Kram Jes

sand mellan tårna sa...

Tack för dina rara ord om mitt badrum, vet du vad.... om du blundar och stoppar in en bit choklad i munnen då du badar.... så är njutningen total och vem tänker då på barnens leksaker och dammråttor!!

Jag skrattade gott då jag läste din kommentar hos mig och sedan när jag läste om ditt beroende av choklad.

Kram L

Ps) Vi delar beroende.

Kastanjen sa...

Barnkalas är ju totalt ångestskapande. Och när man är tvungen att hålla i dem själv är man ju helt slut resten av helgen. Jag vet inte om det är skillnad på flickor och pojkar :) men när killarna i klassen är bjudna blir allt så himla mycket mer uppskruvat. Det kanske märks att jag har börjat ladda för barnkalas i september/oktober. Hjälp!!!

In my house sa...

Hihi,,, vad kul!!! jag tror att du har sällskap av väldigt många när de gäller "choklad" begäret!!! och ja skäms nu,,, du pratade om Cola! det är jag de! som du nämnde!!! ack så gott och ack så onyttigt!!! men de ä ju liksom som kaffe,,, många slurpar kaffe och jag kan bli riktigt sugen på Cola!!! Hmm! jaja, nåt ska man väl ha el??? därimot så har jag aldrig varit glad för kakor,,, endast att baka! de kan ju vara lite posetivt!

- Ja, sitter här och känner mig halv kass,,, varken frisk el sjuk! mest frusen och dassig precis som att man håller på att bli sjuk! då är de fanken bättre att de bryter ut än att fjösa med mig såhär....

Andreas "sambo" "karl" "vän" hehe är iväg och köper en liten smörgåstårta! mums,, fillibabba va gott!!!! Ha de så bra sålänge,, akta dig för pölarna utanför huset =)
Kram josse

Grodmamman sa...

Grattis E på födelsedagen! Hoppas att du haft en bra dag!
Hela familjen hälsar.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ju så gott med choklad. Älskar att smälla i mig en chokladkaka. Har nu provat marabous nya, amigo. Kan inte bestämma mig för om vad jag tyckte.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lilla huset på prärien sa...

He, he... sökte på chokladblomma för jag är sugen på att köpa en sådan. Då hittade jag dig - så självklart måste jag ju skriva och hälsa att jag varit in och hälsat på! :)

Mvh Jenny