fredag 19 september 2008

Lite shopping och höstmys

Idag är jag sjuk. Förkyld och lite feber. Men när jag var inne till Apoteket för att köpa "bra att ha grejer" så passade jag även på att "hämta" det ljusfat som jag hade lagt undan. När jag såg det i affären häromdagen så kände jag att "det vill jag ha!", men jag visste inte riktigt var någonstans... Men eftersom jag tycker lite synd om mig själv så tänkte jag att jag gott kunde tröstshoppa lite. Så, här är det:
















Det är av glas med en silvergrå beläggning undertill. Jag tror att det kommer att bli jättefint, var jag nu än bestämmer mig för att ha det!

När jag ändå satt vid datorn så passade jag på att titta på gamla foton och hittade då det som nu finns i rubriken. Det är taget en alldeles underbar höstdag för ett antal år sedan då vi var ute och lekte bland löv och kastanjer. Hoppas att vi får många sådana dagar nu i höst!

Och så vill jag förtydliga: Min älskade sambo är inte en sådan som prackar ner på alla mina ideér! Bara de som inte går att genomföra av rent praktiska skäl! (och om de är allt för vita...)
Nu när han kom hem så hade han köpt en korg med tulpanlökar till lilla mig! Han är allt för go!

Ha en skön helg!
Kram A

14 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag är också sådär segt förkyld - köpte en dunderhonung med mint idag...får se om den funkar.

Snuggt fat du hittat!

Kram Maud

Grodmamman sa...

Härlig bild du satt in, det är väl E?!?
Visst är det skönt när vinterkläder är ordnade?!?
Här finns det bara en fotbollsmatch på schemat i helgen och det känns underbart! Ja, dottern ska ev sova över hos en kompis imorgon också, men det berör ju inte mig direkt.
Många krya-på-dig-kramar

Helen sa...

Tråkigt med förkylning och feber.
Fatet var i alla fall väldigt snyggt.
Vilken snäll sambo du har som kommer hem med tulpanlökar!

Hjärtans sa...

Hej! Jag har faktiskt också legat lite sjuk i veckan! Koppas du kryar på tills måndag. Är det hoppning? Ses vi på söndag?
Kram Jenny

Sara sa...

Hejsan
Härliga bilder. Fatet var jättefint. Hoppas att du kryar på dig, helgen ska ju bli fin säger dom och då vill man ju inte vara sjuk :-)
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fint,


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Isabelles moster sa...

Hej hej
Snyggt fat verkligen!!
Jag har med kollat på det....
Såg det med Madde du kollat på hos "In my house". Det är verkligen fruktansvärt kan jag säga!!!! Jag var där vid ett tillfälle hos Madde med hemsjukvården....
Hemskt!. Man känner ju så med hennes familj, och så få läsa detta som hennes mamma skrivit, det var riktigt sorgligt!!! Man ska vara glad att man är frisk och att ens familj o barn får vara det med!!!
Ha det!
Kram C

Anonym sa...

Hej hej!

Första gången jag besöker din mysiga blogg :)

Vilket jättefint ljusfat, det kan man aldrig få för många av, så mysigt och tända ljus.

Önskar dig en fortsatt mysig lördag och hoppas att du kryar på dig snart :)

Kram!

Stina sa...

Hej vännen!
Roligt att du skrev till mig. Vilken gosig banner du har. Den gillar jag.
Krya på dig! Kram Stina

Grodmamman sa...

Visst är de läckra! För mig passar det bäst med en vecka per uppslag.
Här har vi haft en lugn kväll framför tv:n och ätit McDonald´s! Det var för lång väntetid på kinarestaurangen!=)
Kram

Living by Milla sa...

Så det är din tur nu...det är så jobbigt att vara förkyld. Jag är inte bra än:(
Ljusfatet är kanonfint och pricken över i:et med de vackra höstlöven.

Stor kryapådigkram!
Camilla

A home far away sa...

Ajaj krya på dig snart!
Som tröst har du ett vackert fat..

Kram Gunilla i Singapore

♥ Fyra årstider sa...

Fint fat du köpt och gullig sambo som köper lökar, det brukar min man också göra.
Kram Lotta

Mjuka sa...

Mysiga höstpiff!!
kram Malin