tisdag 23 september 2008

Höstmys och barngympa

Nu är det verkligen mystider! På dagen så skiner solen på alla fina löv och på kvällen så kan man tända massor av ljus och bara myyysa! Jag älskar verkligen hösten! Igår kväll så gick jag verkligen lös och tände ljus överallt!













Där satt jag i myset och läste en massa härliga bloggar, planerade inköp inför julpysslet, drack te och bara slappade! Det behövde jag. Lugn och ro. Jätteskönt.
Så idag vaknade jag som en ny människa; ingen förkylning, utvilad och full av energi!
Nu på kvällen så har vi varit på barngympa. Detta är en höjdpunkt i veckan för mina barn. Skulle gissa på att det var omkring 45 barn plus föräldrar där idag. Det var första gången för säsongen och alla barn var på hugget. Eftersom jag jobbar sent på tisdagar så kör min kära mamma mina barn dit. Så när jag smyger in i gympasalen så möts jag av 45 barnrumpor och ett tiotal mammarumpor då de hade kryprace. Vilken syn!
Egentligen är vår lille lite för liten för att få vara med, men med tillhörande förälder/mormor så går det bra. Som tur är! För han tycker att det är jättekul han med!
Min käre sambo bor borta mån-fre och har så gjort sedan i april. Det är inget kul, men ett nödvändigt ont. Men; ikväll kommer han faktiskt hem och sover! Mysigt! Så därför stänger jag snart av datorn. Återkommer imorgon!
Ha det så bra!
Kram, Annica

4 kommentarer:

Helen sa...

Låter som underbart höstmys du ägnade dig åt. Vad roligt det låter med barngympa.
Ha det så skönt och mysigt med sambon när han kommer hem

Grodmamman sa...

Vad mysigt det där såg ut då! Jag vill också ha en bärbar dator så jag kan sitta var som helst och blogga!!=)
Här blir det handboll imorgon igen, men vi föräldrar får inte vara med inne i salen längre. Får se vad jag hittar på under tiden!=)
Hoppas ni hade en mysig kväll du och sambon!
Kram

In my house sa...

Hej vännen... Allting låter så otroligt härligt.... Speciellt att din karl ska komma hem till dig!!! inte kul att vara själv, men som du säger så fixar man även de....
- Man behöver sova ut,,, och bara koppla av ibland,,, få batterierna laddade och allt!!! Skönt att förkylning och sånt ä puts väck ifrån dig nu =)

Kram josse

Living by Milla sa...

Åh, det låter helt uuunderbart med myskväll! Visst är det trist att vara själv, min man jobbar på annan ort och ibland är det extra tungt att ha ansvar för barn och hus.

kram Camilla