lördag 13 september 2008

Lillstuga och barnkalas

Igår hade vi den årliga surströmmingsskivan här hos oss. Ja, det stinker, så därför kom vi på idén att rensa ur vår lillstuga på all bråte så att vi kunde sitta där. Lååångt från huset! Vi har tänkt tanken förut att använda stugan till fest men det har aldrig blivit av. Men; hädanefter så lär det bli av oftare , för det var jättemysigt! Den är inte så stor, så tio vuxna sitter bra därinne, inte fler tyvärr. Nu tog jag inga kort på hela stugan inuti eftersom det satt människor där som jag inte ville lägga ut i min blogg. Men bild utifrån och lite pynt i alla fall!
































Det blev en riktigt trevlig kväll och det stank inte alls särskilt farligt faktiskt! Jag äter inte surströmming själv, men det norrländska påbrået är lite starkare hos min kusin som får abstinens om hon inte äter en gång om året. Min mamma har lärt sig, liksom min käre sambo. Och det är faktiskt sant att det inte smakar som det luktar!


Imorgon ska min son ha sitt barnkalas. Liksom förra året blir det skattjakt! Så nu ska jag sätta mig ner och rita skattkartor... Vi tänkte använda lillstugan då också, som hamburgerhak!


Ha en bra dag!


Kram, A

3 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Hej
Ny blogg för mig och vad mysigt du har!
Kram Lotta

Sara sa...

Hejsan
Så perfekt att ha en "lillstuga" att vara i. Hoppas att ni får en mysig helg.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Så mysigt det såg ut! Förstår dock att det blev mörkt på vägen till huset!:)
Kram