tisdag 30 september 2008

Lite kök och pyssel

Är hemma idag också. Nu är det den lille som har feber och är snorig.

Häromdagen var jag ute en snabb sväng i skogen för att plocka mossa till pyssel. Det här är det första resultatet:


Jag är löjligt förtjust i taklök! Använder dem högt och lågt! De är jättefina i dörrkransar...

(Och ja, vi har furufönster...)


Vi har dessutom lågt i tak på första våningen i huset, 2.10-2.14 i kök och hall. Jag antar att det var därför de satte in ett så konstigt skafferi i köket. Det är en sådan mysko yta ovanpå, som vi inte riktigt vet vad vi ska göra med. Blir lätt en allmän avställningsyta för allting... Tills för någon månad sedan då jag hittade denna lilla hylla ute i ladugården! I den förvarar jag för tillfället lite pysselgrejer, nappar och bröddukar. Bakom har jag korgar i mängder. Min käre sambo kallade mig en gång för "körgtokig!" Det är jag det! Kan aldrig få för många korgar!

















Ni ser rätt. Vi har fortfarande kvar de hemska fuskmässingshandtagen... Har nämligen inte hittat tillräckligt stora handtag till lådorna ännu. Någon som vet var det finns skålhandtag, oxiderat järn, med 9.6 cm mellan fästpunkterna? Hör gärna av er i så fall!

En sista bild:

Min kära kökssoffa! Jag älskar den! Massor av bra förvaring och extra sittplatser. Kanske 15 cm för lång bara... Man kan dessutom dra ut den, så att det går att sova där, om man inte är längre än 175 cm! Sambon är tyvärr inte alls lika förtjust i den. Han tycker att vi kan använda den till ved! Nej, nej, nej! Vart ska jag då ha alla mina tidningar?!?
Ha nu en bra dag!
Kram, Annica

7 kommentarer:

Sara sa...

Hej
Vad fint ni har det i köket. Jag älskar också min kökssoffa men den blir ännu bättre när jag får måla den vit och byta tyg.
Kram Sara

Helen sa...

Åaa, vad jag önskar att jag fick plats med en soffa i köket.
Vad snyggt det är ovanpå skafferiet.

Grodmamman sa...

Vad fint du gjort över skafferiet och ljusarrangemanget var också jätte fint!
Skickar massor av krya-på-er kramar!
Ved av soffan, är han inte riktigt klok?!?!=)
Kram

In my house sa...

Godmorgon,,,, här sitter jag och hade tänkt jobba idag... MEN, tjock hals till tusen och magen pullrar (farligt på mig) och stel i varje led.... Nämen då,, de kanske går över.... *hoppas*

- Kökssoffa är ju super bra! jag har en liten,,, där i ligger julsakerna - mormor, mamma, syster har julsakerna där,,, tänk vad allt går i arv..... Härligt!
Sånt "kryddhylle" fack är ju skitbra,,, lyllos dig!!!!
- Jaaaa, just det, du skrev om taklök oxå,,,, VI ÄR TVÅ gillar oxå dom.... ute´-inne-uppe & nere =) =)

- Jamen du fanken,,, Ernst! undrar om det är någon som skämtar,,, hmm! vi får väl se om han sprayar eluttagen i sommartorpet sen *hehe*
Näää, de ä nog bara skoj...

MÅNGA KRAMAR och nyp i rumpan.... J

♥ Fyra årstider sa...

Vad mycket fint du visar och hyllan var bara för gullig.

Jag älskar också taklökar, fick inspiration av din fina ljusarrangemang.
Kram Lotta

Linda sa...

Hej Annica! Va mysiga grejer du gör! Gissa vad jag har anmält mig till.... En två veckors kurs i göteborg.. Binderi, dekorationer,färg o teknik mm... De ska bli görkul... Vi ses om en vecka.. Kram kram...

Hudterapeut sa...

Åh det är exakt en sådan soffa som jag skall ha, lite mindre bara. Superfin!
Avundsjuk!