torsdag 30 oktober 2008

Hemma från snöslasket

Puh! Vi kom hem från Vreta och snöslasket runt Jönköping... Men det tog nästan en timme längre än beräknat. Och; jag valde att följa med hem till min underbara familj och vårt hem. Klosterlivet saknar nog mycket som jag är beroende av... choklad till exempel. Eller?

Pyntade snabbt i ordning skifferskivan som jag köpte häromdagen. De vita stenarna köpte jag på Medeltidens Värld, Götene, i somras. Jag fastnade för själva stenen och hjärtformen.






























Nu har alla kastanjerna äntligen torkat. Men jag har ingen aning om vad jag ska göra med dem. Så de får väl ligga i dessa korgar och bara vara fina, det är ju ändå min älskade son som har plockat dem!

















Imorgon så är det meningen att barnen och jag ska åka till Uddevalla och hälsa på vår älskade sambo/pappa på hans jobb, barnen ska få titta på lägenheten där han bor på veckorna och sedan ska vi ta en tur till Torps köpcentrum. Ska bli jättemysigt! Bara vädrets makter är med oss...

Ha det bra!

Kram

10 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du gjort på skifferplattan. Är ju så praktiskt när man bara kan ändra efter humör och årstid. Kastanjerna är ju så dekorativa där de ligger i sina korgar.

Kram Ullis

Anonym sa...

Åh vilka härliga korgar med kastanjer! Gillar när man kan anävnda barnens egna idéer och göra något vackert av det tillsammans!

Jaha, så nunnelivet var inget som intresserade dig? :D

Må så gott!
Kram!

Grodmamman sa...

Så fint du gjort både på skifferskivan och i korgarna. Här var dottern så generös så jag fick ta med mig hennes kastanjer till jobbet!=)
Ha en bra dag imorgon och ta det lugnt i bilen!=) Skulle vilja ha med dig till IKEA en dag!=)
Kram

In my house sa...

Grrrrr, vad har vi för väder??? el bara dåliga kläder???? Hoppas verkligen att vädret är bättre imon,,, när ni ska på utflykt!!! och snuffe som ska ut och kissa =)
Hoppas inte att de kommer någon snö inatt,,, el att någon takpanna blåser ner,,, de är typ de som vi är rädda för,,, kan bli väldans dyrt....

- Ha de så skojjigt imon!!! KRAAAAmar j

Helen sa...

Kul att ni ska åt detta hållet! Hoppas att ni får en trevlig dag i Uddevalla!

Anonym sa...

Hej! Hoppas att ni får en trevlig dag! Fint pyntat du har gjort på skifferplattan. Kastanjerna pryder sin plats där de är tycker jag. Jag har en helg korg fylld. De är snygga som de är.
Ha en trevlig helg!

//Cissi

Sara sa...

Hejsan
Kul att det var trevligt här hos "mig". Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Linda sa...

Va kul! Då kommer jag nångång då... Jag kanske kan hjälpa dig o mocka lite skit... De kanske är mitt straff för att vi inte gav barna nåt godis... Hoppas dina barn tyckte de va intressant hos pappa... Har du nåt godis hemma nu då älle vill du ha bus?
Kram

Lilla Sund sa...

Hej hej,

Jättefint med kastanjerna och skifferplattan!

Jasså, det blir Uddevalla i helgen! Blir ni fikasugna eller om barnen behöver springa av sig så vet du var ni är välkomna! Vi är hemma och pysslar/flyttar grejer hela helgen.

Ha så kul på Torp! Gissar att det blir en sväng till Panduro, eller?

Kram Marit.

Isabelles moster sa...

Snyggt med skifferplattan!
Hoppas ni får en trevlig dag hos P och på Torp!!!
Vi hörs!
Kram C