lördag 1 november 2008

Trött..

Å hå och hej, nu är jag trött... Har äntligen mockat ut fårboxen... det tog bara ca 5 timmar... tungt som attan också eftersom jag glömde vattnet rinnande i ett halvt dygn i somras... där får jag allt skylla mig själv! En alldeles underbar "granne" kom hit med traktor och skopa och körde bort allt åt mig. 10 min tog väl det. Om jag hade kört med skottkärra så hade jag haft att göra i åtminstone en dag. Vad skönt att det finns maskiner! ...och snälla grannar!
Sedan så bar jag takpannor tills jag helt enkelt inte orkade mer. Nu är jag helt slut! Det värker och ömmar överallt. Och den som säger att man får frisk luft på landet, den har inte stått med näsan i en permanentbox i flera timmar!

Men, livet på landet är ändå det bästa! Förhoppningsvis blir jag lite stark och täppt näsa; det har jag då inte!
Ser nu fram emot en lugn kväll och tidig sänggång; för imorgon ska det bäras mera takpannor!

Ha det så gott!

Kram, Annica

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Snälla grannar är guld värda!=)
Vad är det för takpannor du bär?
Skönt med sovmorgon! Här ser vi fram emot ännu en natt utan dottern mellan oss!=) Sover så mycket bättre utan henne som ett plåster på mig! Och så skönt att ligga kvar när sambo och son går upp kl 07 för bandyträning kl 08!!
Kram

Sara sa...

Hejsan
Härligt att bo på landet!
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Så du har jobbat på idag. Vilken tur att det finns snälla grannar. Det är ju undebart att bo på landet.

Ha det bra!
Kram Ullis

In my house sa...

Ojdå,,, va duktig du ha vatt.... Och godmorgon förresten,,, sitter vi här framför burken samtidigt!!! Ni har ju oxå högt i tak då,,, Med mina 1,61 1/2 cm behövs de takhöjd hehe,,, du märker va att den halve är jäkligt viktig!!!! =)

Ha de gott kramar j