onsdag 29 oktober 2008

Utmaning

Jag har fått en utmaning av Grodmamman. Och den antar jag! Jag ska berätta 7 saker om mig själv som ni inte vet, alldagliga eller kanske lite knäppa, döm själva!

1. Jag är världsbäst på att påbörja projekt, men inte alltid slutföra...

2. Häng på mig en röjsåg och sätt på mig ett par hörselskyddskåpor med radio i; och jag stortrivs! Det är då man kan se mig göra lite snygga "moves" här ute i gräset...

3. Gillar att rensa ogräs. Bara jag får göra det relativt ostört. Som terapi för själen!

4. Somnar ofta tidigt framför tv:n, därför sitter jag inte där så ofta!

5. Hatar när jag känner grus eller liknande under fötterna inomhus. Jag dammsuger nog varje dag på nedervåningen. För övrigt så är det inte så särskilt pedantiskt städat.

6. Något som jag tycker är jättemysigt är att få vara alldeles ensam i ett stall med hästar. Det är rogivande.

7. Jag är rätt så kräsen när det gäller mat. Inga kokta grönsaker (konsistensen), inga svampar (samma där), ingen ketchup eller senap, absolut inte kokos, och inga nötter heller, nej, nu får jag nog sluta...


Jag skickar vidare denna utmaning till In my house, Välkommen, Villa lilla Sund och Enkelheten. Om ni vill och orkar! Det skulle egentligen vara 7 st bloggare men det känns som om många redan har gjort den.

Sedan så har jag fått en till Utmärkelse! Jag blir så glad! Tack Sara, Sara med flera! Den värmer!

Jag skickar den vidare till:

Grodmamman

In my house

Fyra Årstider

Beas barnslikheter

För att ni inspirerar mig!

Japp, nu kommer snart en av grannbönderna för att titta på ett av våra bagglamm. Då kanske vi blir av med en, den andre får vi väl äta upp!

Ha det så bra!

Kram, Annica

3 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Så roligt att läsa lite om dig! Ha det så fint.
Kam Sara

Grodmamman sa...

Tusen tack för utmärkelsen! Blir så glad! Du får den direkt tillbaka!=)
Lät lite groteskt att äta upp det lilla lammet, men det är kanske för att jag inte är så förtjust i kött!=)
Kram

Linda sa...

Bla bla bla... De är lätt o skriva mycket när de är roligt ju!!!! Jag är likadan jag... De va attans de där mä vattnet men som sagt Clabbe är snäll han... Hur har du de annars? Lov? Ljusena har inte kommit än... Vart har dom tagit vägen tro... Fast jag är väääldigt fikasugen... Har dratt i mig lite choklad nu... Men de hjälper inte ändå.. Måste fika snart!!! Kram