tisdag 14 oktober 2008

Snygga valkar och go träningsvärk

Jo då, lite träningsvärk har jag allt. Man får vad man förtjänar.... Och jag tycker faktiskt att jag ska ha lite träningsvärk idag! Annars har jag ju kämpat i onödan!

Kände mig riktigt snygg där uppe på hästen igår kväll. Det blev nämligen alldeles för varmt så jag blev tvungen att ta av mig fleecetröjan... I profil framträdde då mina tre, snygga valkar; bröst, bilringen ovanför ridbyxorna och sist men inte minst den under byxlinningen. Vad f-n, jag måste ju bli förvarnad om vi ska rida i ett isolerat ridhus! Så att jag kan ta på mig en väst tex?! Ja, ja, jag får trösta mig med att valkarna i alla fall har blivit lite mindre... Men det är "mööe" kvar!

Våra kära katter har idag utfört sitt jobb. När vi kom hem nu på kvällen så skrek min son: "en död mus!" ... I köket... Jag tyckte att jag hörde trippande i väggen i går... Det var ju i alla fall inte klampande, som det var förra året! Herregud, det måste ha varit en jätteråtta jag hörde då! Men det tystnade då också, om det var giftet eller katterna som tog den spelar ingen roll... Huvudsaken är att den försvann! Är det detta som är charmen med gamla hus? Tur att jag inte lider av någon slags skräck för möss eller liknande djur. Jag tycker bara inte om stora myrstackar... Det kryllar så! Ryser över hela kroppen!

Ha det så bra!

Kram, Annica mespropp

7 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Det är ju skönt om de håller sig till små möss. Vår katt har kommit in med en råtta av det enorma slaget. Inte roligt :-)
Kram Sara

Grodmamman sa...

Du är rolig du!=) Har suttit och småskrattat åt ditt inlägg. Kunde riktigt se dig och J framför mig!=)
Men, det är bättre att det går långsamt, annars är det så lätt att man trillar dit med sina gamla vanor igen.
Kram

Lilla Sund sa...

Möss är aldrig roligt! Men det tillhör väl charmen med att bo på landet... Det blev vi varse om förra vintern!
Fast vår katt sköter sig bra, men det vore kanske en idé att skaffa en till... För att vara på den säkra sidan...

Kram Marit.

Isabelles moster sa...

Ha ha du är för rolig!
Allt har sin tid, tänk så!
He he
Du vet ju hur mesig jag är när det gäller småkryp som jag nämnt tidigare men möss och ormar o andra lite större djur, det klarar jag av. Jaha du och myror det funkar inte heller alltså. Nej fy för småkryp!
Massutrotning(Fy vad hemsk jag är).
Ha det kram C

Vit Spets sa...

Här är en till som sitter å småskrattar åt inlägget - förlåt!

Japp som Du vet hatar jag spindlar :)

Ha det bra
//Siv

Dicksonska våningen sa...

Jag hatar möss! Hemma hos mamma och pappa fanns en hel del små möss i huset på vintern, även en och annan råtta... Jag var livrädd för dem. I vårt hus har vi hittills inte hittat några sådana varelser. Spindlar, myror och silverfiskar är det värsta "so far" men jag antar att vi inte sett allt än baserat på våra upplevelser med avloppsöverraskningar den senaste tiden.
Träningsvärk gör att man känner sig nyttig! (Säger jag som aldrig tränar...)
Ha det så bra!
Kram Annika

Vända blad sa...

Hej! Vi upptäckte en grillad mus i proppskåpet under helgen...pälsen var verkligen krullig, som ett fårskinn...hm.
Förra vintern hade vi två möss på vinden och min grymme make tvingade mig att ta bort den ena ur fällan, huga! Lyckliga du som har en kisse iallafall...
Så fint du har sytt, tur att det fixade sig med knapparna!
Ha det gott, kram Maria