söndag 5 oktober 2008

Misslyckade bak och kladdiga barn

Har äntligen köpt Leilas "a piece of cake"! Vilka underbara bilder! Blev supersugen på att baka i morses när regnet ändå öste ner. Sagt och gjort, in med hela familjen i bilen och iväg för att handla ingredienser.

Började med hennes kärleksmums. Såg riktigt lovande ut. Fixade iordning chokladglasyr. Väntade, väntade och väntade... Men den stelnade inte. Attans! Fick skrapa av det mesta innan jag gav det till tvååringen som trots detta nu är inklent i choklad... Men gott var det!
De jättegoda kolasnittarna var verkligen jättegoda, trots att de var inne 20 minuter istället för 12-15... Glömde liksom av dem när jag satt där och bläddrade i boken efter nästa recept.
Har nu inte riktigt samma energi så därför ska det bli gamla hederliga chokladbollar nu. Sonen vill vara med och baka.
Behöver helt klart ersätta den trasiga äggklockan till nästa gång.

Igår var jag på fruhippa! Det spelades in låtar i en studio, dansades i en rondell (trafikfara!), lades in i chokladinpackning och vi allihop dansade afrikansk dans! Svettigt värre och jättekul! Kvällen fortsatte med förfest och utegång, men då gav jag upp. Är riktigt trött efter en jobbig vecka. Hoppas få energin tillbaka snart! Helst nu! Hur som helst var det en trevlig dag, tack Linda, för att du är en så go tjej!

Japp, då var det väl dags för de där chokladbollarna då...

Ha den skön söndag!

Kram, Annica

12 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för dina värmande ord. Har gjort ett litet inlägg idag. Vill också ha den boken men det får kanske bli en julklapp till mig själv. Hoppas att det gått bra med allt bak sedan.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Grodmamman sa...

Konstigt att glasyren inte stelnade! Vad blev fel? Sonen tyckte att Leilas kärleksmums var vuxenkakor, men jag tyckte om dem!=) Hur gick det med chokladbollarna? Det är ju svårt att misslyckas med dem!=)
Här har jag inte gjort mycket idag. Varit ute en tur hos M o J. Lilla H var på ett strålande humör, så söt!=)
Kram

Helen sa...

Jag vill också ha den boken, hoppas att tomten kommer med den.

In my house sa...

Hej hopp din lille festprisse... =)
- Inte gav du väl upp,,, blev inget skakande på dansgolvet då,, för dom lurviga!!!! *fniss*

- Jag har faktiskt tänkt bjuda hit några gamla jobb vänner på Lördag el nästa Lör,,, de va så himlans längesen jag va ute... Man behöver de ibland... Släppa penslen och spackelspaden,,, fniss - näää, jag tycker om mitt spackel men du vet vad jag menar!!! Det dumma är att jag blir så väldans dålig dagen efter,,, så jag får dåligt samvete av att en hel dag typ blir förstörd... Man är ingen ungdom längre *hehehe****

- Dina cookis blev säkert asa goda,,, jag vill oxå ha den boken,,, så den va bra då??? Jag tänker lite som så att där är väldans massa recept på krångliga saker, som man aldrig gör sen ändå... MEN, det är ju kul att bara ha boken och titta på bilderna!!!! =)
- Sitter här i valet och kvalet om jag ska jobba imon el ej (får ju bestämma dagarna själv) Du vet, man är bra men ändå inte,,, hostig och snorig (trevligt att höra va) Jaja, vi få la se,,, är lite sugen ändå!!!!

- Hoppas att de går bra utan din karl hemma,,, ja vet hur de ä,, trist men det går ändå... ;)

Ha de gottit vännen.... KRAMAR om den lille bagaren....

Vända blad sa...

Jag vill också ha den boken..som alla andra! Blev bjuden här i veckan på chokladrulltårtan med banan och nutella, den var mums! Supergott!
Lät som ni hade skoj på fruhippan, rondelldans sa du? Det har jag aldrig prövat...inte än i alla fall!
Kram Maria

Mjuka sa...

Åh visst finns det fina recept i hennes bok!! kolansittarna är ju supergoda, älskar dem. Har inte provat kärleksmumsen än. Konstigt att inte glasyren stelnar.
Ha en fin kladdig bakig vecka då
kramar M

Linda sa...

Tack själv Annica!!!!!! De va vääääldigt kul o så himla roligt att du va mä!!!!
En dag jag ALDRIG kommer att glömma....
Nästa gång du bakar ringer du till mig så kan väl jag få äta upp smeten istället... ;-)
Kram Linda

♥ Fyra årstider sa...

Skrattar när jag läser, låter som jag full av hopp inför det stora baket och så blir det sådär...jag ska önska mig Lailas bok i julklapp.
Kram Lotta

Sara sa...

Hej
Du har haft fullt upp, hoppas att chokladbollarna blev lyckade. Jag har inte prövat Leilas kärleksmums, ännu... Måste kolla receptet.
Kram Sara

Linda sa...

Du Annica! Hur ställer man in så att man kan se hur många de är som besöker ens blogg?
Kram

Dicksonska våningen sa...

Oj, 2-åringar och kaksmet... t.o.m jag förstår att det var kladdigt :)
Hoppas att helgen varit bra!
Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar också hjärtana så mycket. har lagt undan några till som jag ska hämta i veckan. Tack för din kommentar, blev så glad.

Kram Ullis