söndag 12 oktober 2008

Kuddar och bak

Det blev en hel del sytt i går! En och en halv kudde, lade upp två par byxor, lagade en tröja och sydde fast en döskalle på min sons väska. Den halva kudden gjorde jag färdigt i morses. Jag bestämde mig för att sätta ihop den med tryckknappar som jag hade över. När jag satt där och bankade med den lilla släggan så kom den äldste sonen ner och undrade vad jag höll på med.

"-Jo jag sätter fast sådana här knappar på det nya kuddfodralet som jag sytt. Fint va?" Han var ju snäll och höll med sin mamma. Medans vi satt där och pratade så bankade jag färdigt. Sonen gick iväg, och jag tittade på kudden... Jag hade satt fast knapparna på fel håll!!! Det var ju det där med att tjejer kan göra flera saker samtidigt... Nu på eftermiddagen har jag opererat bort dem med hjälp av två skruvmejslar. Problemet var ju att jag egentligen bara hade en knapp kvar, och behövde två! Men jag har löst det tillsvidare. Så länge man inte håller på och öppnar och stänger dem stup i kvarten... Vilket den lille killen just har kommit på att man kan göra! Det lutar åt ett besök i sytillbehörsaffären...




Har bakat nya kärleksmums i dag. Med annan glasyr. De blev jättegoda!

Hann dessutom med ett litet mini-mosspyssel igår:

Japp, imorgon väntar arbete igen. Full fart! Tänkte starta veckan med att skaffa mig en ordentlig träningsvärk, genom att rida 2 eller kanske 3 hästar. Kommer att gå lite stelt på tisdag tror jag minsann... Sitta lite konstigt på hårda stolar också...
Ha det så bra!
Kram, Annica



7 kommentarer:

Isabelles moster sa...

Vilken fin soffa ni har!!!! Super!!
Ja, Jenny hade hittat en fin med!!
Kuddarna var verkligen "gör"fina!!!
Det får nog jag ta och göra mig några med! Det är riktigt kul när man väl kommit i gång tycker jag!
Har haft planer ett tag nu på att virka mig en megalång halsduk eller liknande, men jag får väl se om jag får tummen ur.....
Ni får komma förbi nån gång, ni har väl inte varit här sen Irene o Tage bodde här eller???
Kram C

Sara sa...

Gud vilka snygga kuddar, du är händig du! Önskar dig en fin vecka.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Snygga kuddarna blev! Och mosspysslet! Funderar på att göra mig några mossbollar och ha ute, men vet du var man får tag i rund oasis??
Tänkte snart beställa tyget m m från "Stoff o Stil". Tänkte vänta så att vi får det när nästa lön kommit.
Ska försöka komma ihåg att fråga sambon i eftermiddag när han kommer hem om hur länge du måste vänta på brevet.
Kram

Vit Spets sa...

Tjusiga kuddar Du sytt... åååå det låter så hemskt när man bankar fast sådan knappar...

Ha det bra
//Siv

sand mellan tårna sa...

Kuddarna blev jättefina och minimosspysslet.... vilket ord! hihi, det blev verkligen bra!

Kram L

Dicksonska våningen sa...

Oj, stackars rumpan :) Får hoppas att det är värt det!
Ja, det dyker kanske upp ett svart bord på bloggen snart... Men jag har haft annat för mig idag. Det har nämligen varit stopp i avloppet igen så grannen har varit här och hjälpt till. Vilken tur att grannarna har bra grejer i garaget!
Kram Annika

Mjuka sa...

Va härligt sytt!!
kram M