söndag 26 oktober 2008

Lite pyssel

Så var jag i alla fall klar med två gravdekorationer. Stjärnan till min pappas grav och hjärtat till mina morföräldrars grav. Jag hittade ingen dekoration som jag blev nöjd med till stjärnan, så jag ska leta lite idag med.




























Det värsta var att jag blev så otroligt sugen att börja pyssla massor med mossa, gran, tall m.m....
Men, jag har bestämt mig för att vänta liiiiiite till. Fast jag tjuvstartade lite...

Flytkopp till värmeljus var bra att ha. Ska skaffa mig två till tror jag minsann.
Den där tidningen som jag myste med i torsdags.... jag tyckte att det var lite mycket av allting liksom... men jag såg reklam för samma tidnings separata jultidning, (julehem?), och den såg lovande ut!
Fast jag hittade den inte i affären än... Attans!
Det är synd det där med att man inte kan få barnen att sova längre på beställning... Vaddå vintertid? Bäst att vakna första gången 03.12.... så att man inte missar något. Vad som nu kan tänkas hända då?!?

Ha en bra dag i höstrusket!
Kram, Annica

16 kommentarer:

Ann-kristin S sa...

Så fina moss dekorationer du har gjort :) ,nu fick jag också lust att börja men ska försöka hålla mig lite till

♥ Fyra årstider sa...

Vad fina hjärtarna var, enkla och söta. En stor stund att få göra fint på graven.
Kram Lotta

Skatan sa...

Ja du har så rätt! Det är inte fel att göra bort flera på en gång...bull- och kakbak reduceras till antalet vilket ju är ganska skönt!

Hoppas du får en skön söndag!

PS - jag gillar dina mossdekorationer. Ännu har jag inte prövat att göra sådana, men jag har lite mossa som väntar...

Sara sa...

Hejsan

Vilka fina dekorationer, du är pysslig du :-)
Kram Sara

Helen sa...

Vilka fina gravdekorationer du gjort!
Jasså, det ska komma ett Julehem, låter lovande!

Grodmamman sa...

Vad fina gravdekorationerna blev!
Håller med dig om tidningen, tyckte inte att det fanns mycket som jag blev sugen på direkt. Möjligtvis en tryffel med vit choklad!=)
Vad fint det var med burkarna med flytkoppar. Stod och tittade på sådana på handelsträdgården igår, men då visste jag inte hur jag skulle kunna använda dem. Det vet jag nu, så jag kanske snor din idé!;)
Kram

Grodmamman sa...

Glömde ju en sak! Detta om du inte skickat beställningen till Panduro.
J vill gärna ha likadana änglavingar som jag beställde och sedan vill jag ha 1 fp fyllnadsvadd, art.nr 712719.
Kram

villan vid vilan sa...

Vad fin stjärnan blev och hjärtat också. Är det svårt att göra? Vill du beskriva lite hur du gjort? Tack för tipset men det ska stå i lilltjejens rum och fyllas med leksaker.....och det är ju på övervåningen. Orkar nog inte bära upp det och sen ut igen för att måla om man nu vill det så vi måste nog bestämma oss innan vi tar in det. SVÅRT!!

Linda sa...

Va fina mossisar du har gjort... Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara gravdekorationer du gjort. De var verkligen så fina. Skulle vilja ha en sådan på vår farstukvist till vintern. Blev riktigt pysselsugen.

Kram Ullis

Lilla Sund sa...

Hej!

Jättefina gravdekorationer! Blir också sugen på att plocka mossa och börja pyssla! Om det bara kunde sluta regna...

Denna helgen har Susanne varit här och bl.a. hjälpt till att styra upp ett barnkalas... Hon kommer ev om två veckor igen, ni kanske vill komma och hälsa på då?

Kram!

Grodmamman sa...

Skulle göra vår beställning ikväll, men upptäckte då att bandet du beställt var slut. Vill du ha något annat eller ska jag bara strunta i det?
Jag ringer imorgon!
Kram

Tulipa sa...

Vilka fina gravdekorationer!
Ja själv kan jag inte låta bli julen...har bakat med saffran hela helgen.
Kram Tulipa

In my house sa...

Ååååå, vad underbart ljuvligt att lägga talle i så,,, det måste lukta helt underbart oxå,,, (ja ä ju galen i lukter) tihi..... Jaha, snäckan: nu få man leta upp nåt att stoppa ner gran och grejer i,,, hehe!!!!

- Jättefina moss-dekorationer,,, Verkligen jättefina!!! När jag jobbade på mitt förra jobb "Maxi" Då va jag även ute ibland blommorna,,, och vid julen skötte jag julgrupperna och allt sånt!!! Mmm, de saknar ja!!! MEN man kan ju pyssla hemma.... Du är inte för tidigt ute,,, jag va så jädrans nära igår, att baka lussekatter och göra knäck,,, men hejdade mig! Blir nog i veckan, om ja känner mig själv!!! Jag älskar saffran-lussekatter! men fanken min mage blir fruktansvärd,,, mer än vanligt och då är det riktigt illa!!! =( =( jag äter och håller mig hemma helt enkelt =)

- Näää, va ögat är trött - märker man klockan tros =) Såååå natti natti din going!!!

Kram

Vända blad sa...

så fint det blev, du är en riktig stjärna! ;)
Trist med jultidningen...ibland blir det bara för mycket...ser fram emot Lantlivs jultidningar det brukar vara mycket fint där!
Annars får man väl ta fram sina gamla sparade och njuta av dem igen!
Kram Maria

Unknown sa...

Åh, jag har bara gjort kransar och djur till våra döttrars grav tidigare... men stjärnan var ju kanonfin!

Mvh
Melissa
www.mammamelissa.blogg.se