måndag 20 oktober 2008

Lägesrapport

En liten lägesrapport från kaoshuset på landet:

-Sambon halkade igår på båten och var nära att slå ihjäl sig. Som det är nu så är han sängliggande där borta på jobbet med en mycket ond rygg. Och ingen som kan ta hand om honom! Suck... Älskling.

-Morgonen började med en rivstart då jag bad mina barn att ta på sig ytterkläderna medans jag skulle släcka ner. Plötsligt hör jag vatten spolas... Och där står 2½-åringen och häller vatten i sin stövel! Han blev så rädd när jag röt till att han hällde ut vattnet över vägg, toalett och golv... Här behöver jag lite hjälp; betyder "ta på dig stövlarna" "häll vatten i stövlarna"?!? Fattar inte! Fast jag kunde inte låta bli att skratta i smyg när jag torkade upp... Det fick bli vinterkängor på honom idag.

-Vi fick trevligt besök här på eftermiddagen. Barnen lekte och allt var frid och fröjd... Tills 6-åringen sprang i soffan, halkade och landade på bordet. Bakhuvudet landade på hörnet vilket innebar ett rätt så djupt hack som blödde en bra stund. Korsryggen landade också på bordkanten med ett skrapsår, svullnad och ett rejält blåmärke till följd. Som om detta inte vore nog så har han blivit väldigt trött nu också... Men sjukvårdsupplysningen har lugnat mig.

-Stängslingen är äntligen klar!! 18.15 pip! Och tur var väl det, för sedan blev det svart ute!


Nu ska jag strax byta om för att åka iväg och rida. Undrar om jag vågar?!?!

Ha en bra kväll!

Kram, Annica

5 kommentarer:

Helen sa...

Låter som rena rama sjukstugan! Hoppas att dina skadade killar återhämtar sig snart!

Sara sa...

Hejsan
Vilken otursdag. Hoppas att killen inte fått hjärnskakning. Ha det så fint.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Stackars killar! Hoppas att det inte är allt för allvarligt med någon av dem.
Du hade väl med västen idag till ridningen?!?=)
Kram

Living by Milla sa...

Hihi, barn är underbara!;)Men vilken otur ni har, vore jag du skulle jag stanna hemma.;)

kram Camilla
Ps! Verkligen lustigt med din kompis, det är inte jag då? Hahaha

Lilla Sund sa...

Oj oj oj... Stackars liten! Och stor med för den delen, men vad skulle han på båten och göra i höstrusket?

En förklaring till flyttplanerna: Vi bor ju idag i ena flygeln, men det har blivit alldeles för trångt så vi har bestämt oss för att flytta in på herrgården istället. Närmare bestämt en del av andra våningen och hela tredje. Flygeln ska vi istället försöka hyra ut. Om inte Susanne kan tänka sig att bo där förstås... Eller åtminstone ha den som sommarstuga!

Kram på dig!