lördag 11 oktober 2008

Jag kunde inte låta bli...

Burr... En riktigt ruggig höstmorgon. Sådana startas bäst med en kopp varm, stark choklad!











Har just skickat iväg den store lille killen på Hajk! I det här mysiga vädret... Men det spelar ingen roll för barnen, de ser inte regnet, bara att de skulle iväg på detta spännande! Tur att det bara är över dagen...

Igår sprang jag in i en affär för att köpa lite helggodis. Och jag kunde inte låta bli...



Ja, jag vet, det är låååångt till jul. (men ändå inte!) Köpte den här tidningen förra året också och tyckte det fanns många bra ideér i den. Likadant i år! Se tex de här söta ljuslyktorna.



Och det här fina hjärtat vill jag ha! Synd bara att det inte stod var det var köpt någonstans... Någon som vet?

Och kan ni tänka er?!? En sådan här krans hade jag tänkt göra till vår ytterdörr i år!




Tiden går fort, och snart är vi där! Så det är nog dags att börja fundera lite på vad man kan, vill och orkar göra! Åh, så mysigt!

Idag blir det en innedag, kanske skulle jag kunna fått sytt lite? Och moss-pysslat lite? Och städat? Och... måste slöa lite också! För det behöver jag!


Ha en skön helg, alla ni goa!

Kram, Annica


15 kommentarer:

In my house sa...

Hej på dig du,,, här satt jag redo kan man tro vid datan,,,*fniss*
- Ååå, jultidningspyssel Mmm, men det är ju faktiskt inte sålänge till julen. Jag tror att ja ska börja köpa julklappar snart, så att man har lite av de gjort & mer tid till annat!!!
Hajk,, huhu men när man är barn då bryr man sig ej om vädret!!! =)

Snart ska jag köra till mamma och pappa,, få lite god middag =)
Slöa och slappa mycket idag, de kan du behöva!!!

Kramar j

Grodmamman sa...

Hoppas att du sitter och slöar nu eller pysslar lite för att det är kul!=)
Här har jag en liten städpaus. Konstigt att det är så lätt att städa halva huset, sedan är jag less!=) Har bestämt att jag ska städa hela huset idag, men man behöver ju lite paus ibland.
Mötte dig igår, men du såg mig inte. Antagligen hade du då varit och handlat godiset och tidningen!=) Vi skulle också köpa godis när vi mötte dig.
Kram

Sara sa...

Hejsan
Här är det riktig höst idag, blåsigt och ruggigt. Ha en skön dag.
Kram Sara

Ann-kristin S sa...

Hej
ja en sån krans till dörren hade varit fint ,kanske med några lingon :) .Jag längtar sån till jul

Isabelles moster sa...

Hej hej!
Åhh vad kul med jultidningar, det vill jag med köpa nu!!
Neej då det är inte för tidigt!!!
Här målar vi i dag, inte alls kul men det är kul när det blir klart!
Kransar, ja ni brukar väl göra det varje år innan jul har jag för mig!
Det är kul ju för det finns ju så mycket kul att sätta i numera!
Ha en skön helg!
Kram C

Hjärtans sa...

God kväll!! Hoppas att allt är bra med er! Här jobbas det för fullt!!!

Vilken mysig tidning! Kransen gillade jag verkligen..kanske en pysselkväll framöver??

Ses vi imorgon?

jenny

Hjärtans sa...

God kväll!! Hoppas att allt är bra med er! Här jobbas det för fullt!!!

Vilken mysig tidning! Kransen gillade jag verkligen..kanske en pysselkväll framöver??

Ses vi imorgon?

jenny

Mer av allt sa...

Jaha den har redan kommit - då måste jag köpa den i morgon. Jag köpte också den förra året och tyckte att den var jättebra!

Trevlig helg!

Helen sa...

Kunde heller inte låta bli när jag såg den i affären idag. Är lite jultokig! Köpte också den förra året och har sparat.

Ullis/Leva på landet sa...

Den tidningen vill jag också ha. Måste ut och leta efter den. Här har det varit underbart väder, så killarna har varit ute hela dagen och haft kul. Jag har däremot varit inne hela tiden.

Ha en skönt helg!
Kram Ullis

Grodmamman sa...

Tusen tack för kommentaren på min blogg! Älskar ju dig med!=)
Var ju tvungen att köpa den där tidningen jag med fast jag inte är en lika stor julpysselfantast som du!=)
Kram

In my house sa...

Hej hopp... Det är kul att sy kuddar "om inte maskinen krånglar" för då kan man få storlek och form jaa, även tyg exakt som man vill "förhoppningsvis"
- Jaså karlen och du har olika smaker,,, men jag kan tänka mig att du vinner olika situationer ändå :)

- Jag går här och väntar på att Gäddan i ugnen ska bli klar,,, magen kurrar... Grrr.... Ja ja vet klockan är ju inte barnet men vi har en dum förmåga att äta lite för sent!!! jag är som mest sugen nu....

Ha de gottit vännen! Kram j

Living by Milla sa...

Inte är det för tidigt med jultidningar - det är så mysigt att planera.;)

Ha en fin vecka!
kram Camilla

♥ Fyra årstider sa...

Den tidningen måste jag bara ha!!Vilka bilder.
Kram Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att din helg har varit fin:)
Och vilken tidning!
Den kunde man ju titta i hur länge som helst.
Kram Lallis