onsdag 1 oktober 2008

Barn

Ja, barn, de ser saker på ett lite annorlunda sätt än vi vuxna. Satt här och tittade på kort och kom ihåg vad min äldste son sade när den lille snart skulle födas:

Jag: "Vad tror du att bebisen kommer att göra när den kommer ut?"
Sonen funderar länge och sedan: "leka på mitt rum!"
Jag: "Men du vet, bebisen kommer nog mest sova, äta och skrika; den kan ju inte ens gå."
Sonen funderar återigen länge och sedan kommer det: "Men den har ju ben?"

Jaaa du, vad svarar man! Klart man kan gå bara man har ben... i ett barns värld i alla fall!

Samme underbare son frågade mig häromdagen hur många lördagar det är till julafton. Han räknar nämligen veckorna i lördagar! Kan det ha med lördagsgodiset att göra?!?

Idag har jag rekat angående min genialiska idé jag fick häromveckan... Så jag tror att det närmar sig!

Jag blir så otroligt glad för alla goa kommentarer ni lämnar, och jag tittar in till er så gott som dagligen för inspiration och glädjeämnen!

Ha det så gott alla ni!

Kram, Annica

13 kommentarer:

Helen sa...

Barn kan säga de mest underbara saker. Min yngste frågade häromdagen när det var väldigt dimmigt ute, varför det var så svett!?

Grodmamman sa...

Nu har jag nog också lyckats ändra så att jag har rätt tid i mina inlägg!
Så skönt att veta att du är villig att rädda mig ur bh-fångenskapen!=)
Kram

Mjuka sa...

Goa kommentarer :-)
kramar M

Sara sa...

Hej
Det är så roligt med barn, jag antecknar allt roligt mina säger.
Kram Sara

Linda sa...

hej kära du! Jag har oxå skaffat blogg nu!!! tjoho va de ska gå!!! valkommenlinda.blogspot.com
Har bara skrivit ett inlägg men de är ju naturligtvis så i början...hahaha... Annars hade jag ju inte kunnat börja alls...
Blir så inspirerad av dig o tänker att de får ju bli lite som en dagbok... fast minus de allra hemligaste detaljerna kanske... :-)
Kram

Vända blad sa...

Barn är roliga...en bekant till mig berättade att när de skulle få sitt andra barn undrade deras flicka, men är det SÄKERT att det ÄR en bebis? (inte en kattunge, hundvalp eller annat...
Trevlig fredag! Kram Maria

IKT i min vardag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
IKT i min vardag sa...

Barnkommentarer är guld värda :-)

Ha en go helg!

Kram

Gårdsromantik sa...

Visst är barn fantastiska i sina tankebanor!

Längst ned på min blogg har jag lagt upp en almanack som räknar ned till JUL! Från dagar till sekunder!!!

Kram Maud

In my house sa...

Hihi vad roligt.... Duuu:: jag har skärpt till mig nu!!! Fast mina två hål i ansiktet rinner och andra sekunden är där stopp.... Och host och sånt krabb,,, men känner mig pigg annars i kroppen!!! SÅÅÅÅÅ tack för att du ruskade upp mig *hehe*

Tack för att du gillade köket,,, mycket små pill kvar,,, det är alltid just det lilla som tar tid!!! *konstigt*
Ha de gottit din going!!! Kramar j

In my house sa...

jha, jaa!!! då va det jag igen!!!

- Glömde ju skriva detta:::
- Du nämnde dina vänner i Mörrum, det är inte så långt ifrån oss,,, man känner direkt när man är i Mörrum,,, hehe! då luktar de Mörrum!!! Förstår du vad jag menar??? Yes jag bor i Blekinge,,, Ronneby! mitt i stan typ.... Så är du i Ronneby så måste du hojta till =) =) Jag har helt glömt vart du bor,,, så nu får jag gå in och glutta.... =) *fniss*

Kramar j

Skomakartummen sa...

Barns tankar är så gulliga...

Min älsta gömde sig under soffan och ropar till den yngsta att han är på övervåningen (yngsta stod brevid soffan)... Yngsta knallar upp på övervåningen och letar....

Kram Sari

♥ Fyra årstider sa...

Vad gulligt. Jag har en bok som jag skriver i till varje barn, där kan jag gå in och läsa och le. Härligt att du bjuder på personliga saker i ditt liv.
Kram Lotta