fredag 17 oktober 2008

Höstmys

Igår var det underbart väder här! Solen sken och det var så där lagom kyligt.
Min kära mamma var här, och tog med sig barnen ut på uppdrag. Att plocka kastanjer!
Överlycklig kom 6-åringen in med detta fat!
Stolt berättade han att han hade minsann plockat 100 kastanjer! och mormor bara 50!
"Mamma, hur mycket blir 100 och 50 ihop?"
"150"
"Hur många är det?"
Jaa du, förklara det för en vetgirig 6-åring! Som tur var kom pappa hem i samma stund, så jag slapp ta fram pedagogtanten i mig. Det är hur som helst kul att se att de lär sig så mycket i skolan. Han är som en tvättsvamp! Fast att räkna till hundra kan han inte än... men han vet att det måste vara mycket!
Jag tillbringade eftermiddagen med att rensa ogräs, flytta runt växter, plantera nya och sätta lökar. Det var mörkret som satte stopp för min urenergi! Hoppas att det finns lite kvar i helgen!
Och; ja jag vet att jag är väldigt sen med detta! Men, det som överlever det överlever!
Denna dagen har gått i ett. Jobb, jobb, jobb. Men kul! Tänker nu faktiskt gå och lägga mig!
Ha en bra helg!
Kram, Annica

11 kommentarer:

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Min son älskar också att plocka kastanjer, han tog in alla på sitt rum och så luktade mögel en dag...gissa vad det var?
Ha en skön helg.
Kram Lotta

IKT i min vardag sa...

Mina skolbarn älskar också att fylla påse efter påse med kastanjer. Vad ska man hitta på med dem?;)

Kram

Grodmamman sa...

Här har det dekorerats med kastanjer och dottern har plockat hur många som helst. Fast i år har hon mest hjälpt grannarnas barn så vi har sluppit få hem hinkvis!=)
Jag hänger gärna på en beställning från Panduro!
Kram

Lilla Sund sa...

Har planerat stora städhelgen, både utvändigt och invändigt. Bra tips med kastanjerna! Vi har flera stora kastanjeträd så då kanske man kan få med 8-åringen ut också! Så kan man pyssla ihop något fint med det!

Ha en trevlig helg!

Kram Marit.

Isabelles moster sa...

Det är verkligen fint med kastanjer!
Har inte hittat så många här omkring faktiskt! Ni får med ha en trevlig helg!
Kram C

A home far away sa...

Låter så mysigt att plocka kastanjer, men vad gör man med dem?

Ha en fin helg

Kram Gunilla i Singapore

Sara sa...

Hejsan
Kastanjer är så fina, förstår att sonen var stolt.
Kram Sara

Stina sa...

Härlig bild. Vad kul för gossen att få plocka lite. Det är ju roligt ju...:-) Kram

Gårdsromantik sa...

Kastanjer tror jag inte vi har här uppe. Vilka fina kransar man skulle kunna göra av dem.

Kram Maud

Mjuka sa...

Så vackert att bara ha dem liggande på ett vackert fat!! Urenergi låter härligt!! SKall nog ut en stund i morgon och jobba och plocka lite.
kramkram M

♥ Fyra årstider sa...

Önskar dig lycka till i min lilla tävling
Kram Lotta ♥