onsdag 5 november 2008

Att stanna upp ibland

Livet rusar på i 120.
Vakna, duscha, väcka barn, fixa frukost, byta om på barn, tjata på barn, lämna barn. Köra till jobbet, i bland alldeles för fort...
Väl där; full fart och mycket att komma ihåg. Herregud, min sönderstressade hjärna hinner inte ens komma ihåg att skriva en "att göra lista"!
Skynda hem. Hämta barn. Trötta barn. Trött mamma.
Och så står man där i köket för att koka ihop något att äta när 2½-åringen kommer och drar en i byxbenet...
Han vill bara vara nära. I famnen. Så där står jag med honom i famnen och fixar mat. Mjölksyran börjar sippra fram i mina armar, för han väger ju en del! Till slut sätter vi oss på golvet och bara myser medan maten sköter sig själv...
Det är vardagslycka!
Varför gör vi det inte mer? Bara stannar upp och myser lite. Det finns ju inget som sköljer bort stress mer, än en liten barnfamn som klamrar sig fast runt omkring en.
Mys mera!
Det har jag just bestämt mig för att göra!
Ha det så bra!
Kram, Annica

9 kommentarer:

Grodmamman sa...

Känner igen det där med ett "liv som rusar på i 120"!=)
Idag tog jag mig tid att ligga hos dottern tills hon somnade. Hon bad om det och jag tänkte att "vad sjutton". Tv:n kan vänta när man kan ligga där bredvid sin lilla älskling som gosar sig till sömns med min tumme!=)
Kram

Vit Spets sa...

Det är det bästa! att få mysa med sina kära ögonstenar :)

Kul att låta barnen stämpla på pappret - det skall jag komma ihåg!

Sköt om Er!
//Siv

In my house sa...

Hej godkväll och tack... Va snälle du ä.....
- Man är ju lite nyfiken av sig,, vilka som gluttar in och så... Många anonyma tror jag,, som ä lite nyfikna!!!!

- Precis som du beskriver,,, så tänker jag att de numera är att ha barn,,, stress hit och dit, lämna och hämta, mat och sen sova,, dag ut och dag in.... Det måste ändras på nåt vis,,, tycker att ideèn om 6tim jobb istället för 8 verkar kanon,,, och faktiskt att en heltid om man nu jobbar de,,, bara ska vara 6tim typ 4dagar i veckan.... Men samma lön!!!! Livet rusar iväg,,, och allt handlar om jobb och vardagsgöra.... Hmmm! trist de där.... President kanske är vårat kall????
Jag hade de väldigt bra som barn,,, pappa jobbade på gården (alltid hemma) och mamma va hemma tills jag va 10år.... Så hade jag oxå velat ha de,, i framtiden... el iallafall nåt sånt!!!
- Du gjorde rätt i att mysa på golvet iallafall,,, de va det jag skulle komma fram till,,, hmm! Det blev en långdragen historia innan jag nådde mitt mål.....

Ha de gottit och tack för att du ä så GO... Fler såna på jorden,, då hade alla mått bra!!!! =)

Kram på dig bruttis

Lallis - liv och leverne sa...

Ja! vad gosigt det låter. Håller jag verkligen med om.
Kramis.

Sara sa...

Bra skrivet, man måste mysa mer och stressa mindre.
Kram Sara

Vända blad sa...

Kan bara hålla med, underbart att bara vara...
Ha en mysig helg!
Kram Maria

♥ Fyra årstider sa...

Ville bara titta in och önska dig en skön helg ♥ Tack för dina kloka ord..jag försöker också att stanna upp nu...därför är jag ledig på fredagar, vill ha tid till mina barn.
Kram Lotta

Linda sa...

Hej :-)
Va fint! En liten barnfamn...
De är bokat den 7 dec nu... Vid 15 tiden...
Mysigt mysigt...
Kram L

Linda sa...

Jag måste erkänna att Marie hade redan gjort smeten så jag kunde bara börja steka ;-)
Fusk alltså..
Kram