onsdag 12 november 2008

På mitt jobb har vi en jättemysig tradition. Vi adventspysslar tillsammans! Det började för 7 år sedan, tror jag, med att vi var några som ville lära oss att göra dörrkransar. Och eftersom vi har en trädgårdsutbildning på skolan, så fanns det personal som kunde detta, och mycket därtill.
Så, en dag efter jobbet, i veckan innan advent, så samlas vi. Och det är såååå mysigt!!! Förra året så gjorde jag adventskrans på oasisstomme, och det ska jag nog göra i år också. Den stod sig kanonfint hela december, jag behövde bara byta ut några blommor. Frågan är vad jag ska göra mera? Hmmm... tänka, tänka...

Fjolårets kreation. (Min amaryllis ville ha ljus....!)

Imorgon ska jag ta mig en tur ut i skogen och plocka mossa. Eller förresten, är älgjakten slut än?

Ha det så gott, vänner!

Kram, Annica

10 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Åhh så trevlig tradition, sådant är ju jätteskoj!Att pyssla...
Kramisar

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul tradition. Den skulle man kanske ta med sig till sitt jobb.

Kram Ullis

Vit Spets sa...

Hej!
Vilken härlig tradition... akta Dig för spindlar & annat kryp om Du plockar mossa :)

Lycka till i skogen
//Siv

In my house sa...

Hej hopp... Visst är det så att matfantasin den sinar mer och mer,,, man hadlar typ alltid det vanliga... Men såå svårt att bryta de oxå juh!!!! Prova gärna köttfärslådan,, den va verkligen jättegod...

- Jag har känt mig halv vissen,, hela veckan, typ att förkylning är på G... Och inatt kom det... Svettats och nu är jag riktigt kass!!!! huuu,,, hatar de,,, orkar liksom inte vara kraftlös... Men men!! typ alla är ju dåliga, och jag suger mig till allt som en liten svamp....

- Jodå, jag tror att jakten är slut,,, när vi går i skogen så hojtar vi och pratar högt och färgglada kläder.... Så att man inte liknar en älg =) =)

Ha de gottit,,, och duuu Amaryllis är ju verkligen JUL,,, ett måste tycker jag!!!! Såå fina!

Kramar om dig!

Grodmamman sa...

Hoppas att det börjar kännas bättre och att du fått tillbaka lite pyssellust!
Adventskransen var jätte fin.
Här har jag varit och handlat inför kalasen och röjt i dotterns rum. Skulle behöva en hel helg till att gå igenom det rummet, men men. Nu kommer man in där i alla fall!=)
Kramar och ta hand om dig!

Vända blad sa...

Mysig tradition! Det är så kul att pyssla tillsammans, slår vad om att du har många fina idéer på lager...
Kram Maria

Lotta sa...

Vilken härlig tradition! Och vilken fin krans du gjorde i fjor. Det ska bli kul att se vad du gör för något fint i år!

Tack för dina snälla ord inne hos mig, de värmde!

Kram
Lotta

Sara sa...

Gud så mysigt att pyssla ihop, mycket roligare än att pyssla själv.
Kram Sara

Dicksonska våningen sa...

Jag hoppas att du kan lämna kommentarer hos mig, och att det bara var ett tillfälligt problem. Jag är ingen datahacker precis så jag vet inte riktigt vad som kan ha hänt...
Jättebra tradition! Vilka resurser ni har! Jag skulle nog ha passat på att göra lite girlanger att hänga inomhus här och var på pysselkvällen.
Kram Annika

Nettan sa...

Va kul å va fint du gjort!mysigt med traditioner! Ska oxå pyssla å lära mina vänner att göra kransar någon dag..å dricka lite glögg å skvallra lita såklart!;-)
Tack för din gulliga kommentar hos mig!!
Ha en bra helg!
Kram Nettan