söndag 30 november 2008

Pyssel och hemlängtan

Jösses, det känns som det var gôr-länge sedan som jag satt vid datorn. Det var i onsdags... Är det detta som kallas beroende?!?
Nåväl, personalpysslet resulterade i en dörrkrans och i en ljuskrans.
Jag tycker om enkla men maffiga dörrkransar; ädelgran, taklök och spansk mossa räcker för mig.

Liksom förra året så gjorde jag en ljuskrans på oasis. Mossa, echiveria, spansk mossa, ädelgran och små, vita nejlikor använde jag till denna. Själva oasisstommen är en rund plastform med oasis i. Köps färdig och är svindyr... Som tur är betalade jag inköpspris...















Nejlikorna byter jag ut efterhand, men de står sig jättelänge.
Till något helt annat. Fredag och lördag spenderade jag i Stockholm på Globen Horse Show. Jättekul! Fina hästar och duktiga ryttare. God hotellfrukost. Och den där lyxen att bara behöva ta hand om sig själv är ju värd otroligt mycket!
Lördagseftermiddagen tillbringade vi på sta'n. Vi och halva Stockholms befolkning, typ. Massor av folk, polishelikopter som surrade över våra huvuden när vi gick på drottninggatan, polisbilar med sirener på och skällande polishundar... Herregud vad skönt det var att gå på tåget...
Jag trivs bäst på landet! Enda gången vi har haft besök av en polisbil här ute var när den ene polisen var skyldig oss pengar för lite virke!
Som sagt; kul att åka till storsta'n en liten stund, men allra bäst att komma hem igen!




Nu ska jag sätta mig och titta runt bland alla fina bloggar lite, innan det bär iväg på julbord!
Ha det gott!
Kram, Annica

11 kommentarer:

Helen sa...

Guuud vilken fin ljuskrans! Har varit dålig på att använda äkta växter i mina kransar (har gjort ett försök med rosor i år).
Ha en underbar första advent!

Ann-kristin S sa...

För en underbar krans :)

Grodmamman sa...

Jösses, vad fina kransar du har gjort! Kan man beställa till nästa år?=)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Såp fina kranasr du har gjort. Din ljuskrans var ju helt underbar.
Så duktig du är. Håller med dig om att det är skönast hemma på landet. Lugnt och tyst bara att njuta.

Ha en riktigt skön första advent!
Kram Ullis

Anonym sa...

Vilka fin fina kransar... vad inspirerad jag blir, måste nog pyssla ihop en liknande :)

Sara sa...

Hejsan
Superfina kransar du visar! Önskar dig en fin vecka.
Kram Sara

In my house sa...

Borta bra men hemma bäst,,,, det stämmer liksom exakt.... När Andreas och jag är iväg typ över helgen,,, då längtar vi hem sista dagen!!! hehe!!! Men det är ju ett bra och gott tecken.... :)

Ojojoj, vad mycket fint du ha gjort,,, sååå duktig. Jag håller med om maffiga och enkla kransar,,, de e mina favvisar oxå.... Många kramar (hm, ser du, klockan är 00,40 och jag är uppe, när du sussar för längesen,,, hmmmm.


Pöss j

Linda sa...

DU!!! De va den finaste dörrkransen jag har skådat!!!! Den kommer inte att finnas kvar på din dörr speciellt länge, så du bara vet!
Kram från mig....

Vit Gladiolus sa...

Åhh så jättefin dörrkrans!
Kram

Hjärtans sa...

Hej! Jättefina kransar. Här ska jag försöka hinna med att gör 2 st i veckan. Ha en bra dag!

In my house sa...

- inte känna press eller stress över bloggen,,, den går ju ingenstanns =) Med mig därimot kan man ju tro att jag inte har något liv *hehe*

Skönt för dig att va ledig,,, ta de då lugnt, och njut!
- Grrrr, här slår snö/regn mot rutan nu,,, fyyy farao va kallt! huttrar,,, Näää, snö som ligger, annars få det fanken vara ;)

Ha en skön morgondag,,, för nu suusar du nog som bäst!!

Kramiz j