söndag 23 november 2008

Lite förberedelser

Nu på kvällen så tog jag mig i kragen och gick in i förrådet...
Efter en halvtimmes röjande så kom jag ut med alla adventsgrejer. Men jag kunde ju inte ställa ner dem i köket. Eller? Nej, jag ska ju inte pynta förrän på torsdag, det har ju jag bestämt.
Så nu står de alldeles innanför förrådsdörren, redo att tas fram... Fast jag är ju såååå sugen!
Det lär bli några dagars inombords kamp...

Den där avslutningen vi var på i förmiddags... Vilket härligt väder! Solen sken, frosten låg i mossan och gräset och hela föreställningen blev en enda lång lovsång till Jesus och Gud... Säga vad man vill om Pingstvänner, men de är hängivna! Inte alls som jag... Min räddning var att 2½-åringen inte alls ville sitta stilla och lyssna på detta, utan hellre gå omkring med en pinne och skrika:"anfall!" Så det var bäst att gå en liten bit bort...

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska gå och lägga mig snart. Den sena hemkomsten igår gör sig påmind... Och ändå körde jag! Börjar bli gammal helt enkelt!

Ha en bra vecka!

Kram,Annica

9 kommentarer:

In my house sa...

Hej hej.... Här satt jag och kollade på wallander,,,, hux flux kom det en värmebölja till mina fötter,,, blev så varm och go.... Nu vet jag ju varför,,,, tack tack ;) ;)

- Ibland kan även 2 1/2 åringar rädda gamlingar *fniss* Du ä la inte gammal,,, dock så känner jag mig inte så ung... men men,,,, vad ska man göra liksom..... Kanske bli pingsvän då!!!! Jaaa, jag ska börja lite smått hela denna veckan tänkte jag,,,, man är ju "arbetslös numera" nää,, men de känns faktiskt som de... Så jag har ju tiden att dona lite varje dag,,, mycket som ska bakas och så,,,, en ny sats med lussekatter,,, våra är slut för lääääängesen.... blir så när Snuffe å jag fikar 3g om dan,,,,=)

Våran data har blivit seg och slö,,, nåt fel, vi ska forska i de i veckan, så om jag inte skriver så mycket, så vet du varför.... Men jag läser och skrattar....

Natti natti vännen,,,, kram kram j

Ullis/Leva på landet sa...

Visst har det varit härligt väder idag. har också tagit mig ut en stund innan det blev för kallt. Vilken tur att du blev räddad av 21/2 åringen. Kan lätt bli för mycket när de sätter i gång. Kul ändå att sonen tycker att det är kul.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Skomakartummen sa...

Mmm.. visst är det något speciellt med julen... Jag började redan ihelgen, klarade inte av att vänta.
kram sari

Grodmamman sa...

Här ska jag försöka hålla mig till på lördag, eller fredag, vi får se!=) Eftersom veckan är ganska späckad med program så blir det nog på lördag.
Sitter här och håller på att ta sats för att sätta saxen i tyget till mina nya gardiner. Går bra när jag väl klippt till dem
Tur att sonen räddade dig igår!=) Kan bli lite mycket annars.
Kram

Linda sa...

Om jag vore du skulle jag allt tjuvstarta lite mä pyntet... De gör inget om du börjar lite.... De gjorde jag igår... Satte upp lite stjärnor i fönstren o så...
O hoppas att snön kommer vara kvar ett bra tag, för de är så fint!!!
Kram L
(vi ses imorrn på avslutningen)

♥ Fyra årstider sa...

Saknar bloggandet och passar på att titta runt nu när jag är sjuk. Vad mysigt att pynta i helgen. Jag har 8 rum och kök så här har jag redan börjat...är på långa vägar klar.
Kram Lotta

Sara sa...

Hejsan
Jag har inte vågat hämta mina saker ännu, då kommer jag sätta upp dem.
Kram Sara

Isabelles moster sa...

Hej hej!
Ja jag håller med, det är svårt att hålla sig! Jag har med tänkt att sätta upp allt på torsdag för vi ska ju bort i helgen. Jga tjuvstartade lite i går, o satte upp en nyinköpt stjärna m jag tog ned den senare när jag insåg att David snart skule komma hem o undra om jag blivit knäpp, han är föööörrrr hård på traditioner. Jag har verkligen fått övertala för att få upp allt på torsdag... ha ha ha. (Men jag var ju bara tvungen att se hur det skulle bli...). I dag ska jag till bilprovningen jag får hålla tummarna att det går bra... Det har alltid innan jul kommit som en "rolig" överraskning att laga bilen...
Hoppas din dag blir bra, jag ska jobba vid 14.30, innnan dess sy klart gardiner mmm. Kram kram C

villan vid vilan sa...

Hej tack för din uppmuntran. Ibland är det tur man har små tvååringar ha ha ha...min tjej är ju snart också 2 1/2 så jag vet hur det är..... Sitta still...vad är det för nåt? Tror de missat just denna inlärning....eller? Kommer kanske? Kram Ha det gott!!!!!!