onsdag 19 november 2008

Äntligen!

Idag har jag äntligen kommit igång med lite pyssel.
Hittade några bitar rödvit-rutigt tyg som fick bli några påsar. I denna förvarar jag numera våra pepparkaksformar. Påsen blev ganska stor, så det finns plats för fler inköp...


Gjorde även iordning en mosskrans som jag ska ha inomhus i vardagsrumsfönstret. Med en ljusslinga runt så blir den som en julstjärna!


Jag hade en liknande för några år sedan. Men den var gjord av buxbom. Och det gör jag inte igen... När den torkar så luktar det kattpiss. Starkt. Men den var väldigt fin...

Har dessutom pyntat med lite enris i korg, placerat ut mini-enar och rensat bort det sista "höstiga". Nu är det dags för adventspynt!

Ikväll har min son ramlat av ponnyn för första gången. Men han bara skrattade och hoppade upp igen! Och jag skrattade ännu mer. För jag såg att det var en perfekt avfallning. Bättre första-gång kunde han inte få! (shysst mamma va'!)

Ha en skön kväll!

Kram, Annica

14 kommentarer:

Hjärtans sa...

Hej! Vad pysslig du är!
Jag ska sy mina hjärtan men än så länge är dom bara klippta. Marcus grejar här hemma nu. Så det blir inte så mycket pysseltid över.
Ska försöka mig på att skriva på brädor men jag kunde inte förstora texten på kopiatorn på jobbet. Ska göra ett nytt försök imorgon. Jenny

Grodmamman sa...

Å, kan du skicka över lite pyssellust till mig?!?
Fin krans du gjort.
Så skönt att höra att du verkar må bättre!
Kram

Helen sa...

Fin krans, är sugen på att göra en i mossa jag också. Funkar det bar att ha den inne?

Malmkakan sa...

Hej. Vilken kanon idé med mosskrans med ljusslinga istället för adventsstjärna. Kanske härmar...
Kram, Cecilia

sand mellan tårna sa...

Skönt att det var ett "bra" fall.... superfin krans!

och du... läskigt med en mus i ert hus!!! (övar på att rimma inför julen.... haha)

Kram L

In my house sa...

Du har så rätt, de ä la bäst att skratta, så att man inte blir skrämd!!!!
- Och så pysslig du ha vatt,,, jättefint! påsar, kan man aldrig få för mycket av,,,...
- Jag tycker att de va jäkligt fyndigt, med att skriva min mjölk mängd, beräknad födsel och sån info,,, så att ens gäster vet: Jaha, denna veckan har Josefine ätit såhär mycket =) =)
- Dom är jätte härliga,,, såg i Sköna hem tidningen, att en antik butik i stockholm, sålde likadana för 350kr.... Herregud,,, kul för en gammal mjölktavla, men dock allderles för dyrt,,, kanske inte i stockholm.....
Natti natti kram j

Sara sa...

Hejsan
Så fina saker du pysslat. Min son har ramlat av sin häst och även andra säkert 50 gånger, det är bara upp igen :-)
Kram Sara

Hjärtans sa...

Hej!! Självklart finns jag här. Jag är inne och kikar varje dag och inspirereas av er!! Själklart tackar man inte nej till godis bak!! Tyvärr fick inte jag se på Leilas Jul för det var ju fotboll...??? Men det går förhoppningsvis i repris! Jenny

Anonym sa...

Hej du!
Det är bra att du är en sådan morsa! Vilken fin krans och fin påse du har sytt! Jag kan ej sy men jag önskar att jag kunde.

Ha de gott!

//Cissi

Vit Gladiolus sa...

Godag! Du har en utmaning att hämta hos mig...;)
Kraaam

Vända blad sa...

Hej! Så fint du gör...Har inte börjat pyssla än, men det kommer...måste ha en krans till dörren iallafall!
Tur att han föll lyckligt sonen!
Ha det gott, kram Maria

Nettan sa...

Åå va mycket fint du har pysslat!! Smart det där med krans å slinga! (lär ju inte blåsa iväg i alla fall;-)) Så mysigt att det snart är advent..man får allt tjuvstarta lite!!
Kram Nettan

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att allt gick bra för sonen. Så fina saker du har gjort. Bra tips att sätta ljusslinga i kransen. Det hade jag aldrig kommit på.

Hoppas att helgen blir bra!
Kram Ullis

karofina sa...

men va fint!!! kransen var ju exemplarisk!! kan du inte sno ihop en åt mig med, jag vet ju inte ens hur man gör!

mysigt med pyssel, det kanske man skulle göra nån dag....

he en fortsatt trevlig helg!