lördag 8 november 2008

Det var bättre förr!

Idag har jag städat, grejat med bilarna lite (!), burit tegelpannor, lagat värsta middagen till min sambo och jag har röjt ur mina korgar utanför entrén. Det blev så tomt. Så då tog jag lite mossa som blivit över, några äpplen och en ljusslinga för att piffa till det lite. Lite pyssel innebar det att få ner ljusslingan under mossa och äpplen, men det gick till slut!


Nöjd med mig själv så gick jag in för att städa. En timma senare tittade jag ut på min skapelse för att se hur det såg ut när timern hade tänt slingan... Öööhh.... FEM små lampor lös av femtio möjliga...

Blev jag sur eller sur? Den fungerade alldeles utmärkt tidigt i våras när jag plockade in den i skåpet. Jag rev upp den och skakade lite, tryckte lite och bytte t.o.m ut en lampa. Men inte blev det bättre för det. Nej, de gjorde dem helt enkelt bättre förr! De jag hade haft innan hade faktiskt hållit tre säsonger! Jag gick in och rev fram den andra och den var lite bättre faktiskt... det var nog femton lampor som fungerade. Vad trött jag blev! Jahaja, det blir till att shoppa ljusslingor, annars går ju hela julplaneringen åt skogen!

Ikväll är min käre sambo på bio med sin lillebror. Så nu sitter jag här med en massa tända ljus runt omkring mig, och datorn i knät, framför tv:n. Och lite choklad förstås!


Ha det så bra!

Kram, Annica

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad sur jag också hade blivit! Annars såg det väldigt fint ut!=)
Söt lykta också!
Hämtade ut tygerna från Stoff o Stil idag. Har inte öppnat paketet än, men jag kanske hinner senare ikväll.
Har haft 20 besökare idag, men inte en enda kommentar. Har ändrat lite nu så jag får se. Man blir ju så glad för alla kommentarer!:)
Njut av chokladen nu!
Kram

Mjuka sa...

Jag hade en ensamdag i går när min man var på kick off, faktiskt mysigt att vara själv i bland och bestämma över tv.n :-)
Skall nog kolla våra ljusslingor innan jag också
kram Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin dekoration du gjort. Ska försöka skaffa lite mossa i morgon. Så typiskt att det inte fungerar nu när det gjort det förut. Då förväntar man sig ju det. Tur att slingorna inte kostar en hel förmögenhet.

Ha det bra!
Kram Ullis

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Låter mysigt!
Jag hade samma problem med min ljusslinga.. 10 av 30 lös!
Det var bara att leta vidare efter nästa slinga..
Får åka till Coop o bunkra!:)
Ha en härlig helg!
Jeanette

Dicksonska våningen sa...

Så mysigt med en kopp choklad, egentid och en dator att ha ifred!
Tråkigt med ljusslingan. Jag tycker också att de nya är i jättedålig kvalité. De man köper på Rusta kan jag acceptera med Markslöjd och Herstal t.ex borde hålla längre... Vi hinner testa en del sådant på jobbet nämligen. De får allt lysa en hel del hos oss.
Kramar Annika

Lilla Sund sa...

Jättefint arrangemang! Trots den falerade ljusslingan... Och HERREGUD vad produktiv du har varit idag! Till och med mekat med bilarna! Jag är imponerad! Själv har jag haft en oerhört slö dag med många "jag borde" som snabbt förvandlades till "jag tar det sen..." Fast man behöver sådana dagar också!

Unknown sa...

Vad fint du har gjort,vackert med äpplena och mossan!

Synd att ljusslingan inte fungerade,mycket som dom gjorde förr var av bättre kvalitet.

Fin blogg du har!Önskar dig en trevlig Farsdag!

Kram Maria

Helen sa...

Vad trist det är när saker och ting inte fungerar som det ska! Annars var ditt arrangemang väldigt fint. Får äpplena vara ifred för fåglarna?

Nettan sa...

Vilket fin arrangemang du gjort..men retsamt med ljusslingan..tycker det ä samma visa varje år..ut å köpa nya!!
Kram Nettan

Vända blad sa...

Jättesnyggt med äpplena och allt det andra, men trist att ljusslingan inte fungerade som den skulle...då blir man SUR!
Det gäller att köpa nytt nu, förra året var jag nästan försent ute...
Hoppas du får en mysig ensamkväll, själv ska vi iväg och fira svärfar lite.
Kram Maria