lördag 15 november 2008

Känner mig rätt så trött. Men ändå rastlös. Inte helt OK rent fysiskt heller. Det har inte blivit mycket gjort här inte. Mossan blev plockad, i trevligt sällskap med L som erbjöd sig att hänga med. Några älgar träffade vi inte på, och inga jägare heller! Tydligen var kvoten fylld, hörde jag av grannen, så nu är skogen trygg igen!
Jag började att sy linnehjärtan, men lusten försvann... Hmmm... det är något "lurt" med mig... Jag har i alla fall fått "tillstånd" att måla våra gamla, hemska köksstolar! De kan ju inte bli värre än de är nu, så det måste jag börja med snart. Ska bara hitta orken igen...
Usch, vad gnällig jag känner mig! Bäst att titta runt på alla fina bloggar, så kanske inspirationen och orken dyker upp igen!

Ha det så bra, vänner!

Kram, Annica

12 kommentarer:

Vända blad sa...

Hej! Orken kommer säkert tillbaka...ta det lugnt och rå om dig ordentligt så blir det nog bra!
Har själv varit ganska "lam" ett tag, men nu känns det bättre!
Lätt att drabbas av lite prestationsångest också när man ser hur fint "alla andra" har det...
Ha en fortsatt mysig helg och tack för titten hos mig!
Kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle också behöva ha lite inspiration. Har ju inte ens plockat mossan än och i morgon ska jag försöka ta mig iväg på lites shopping.
Ha en bra helg!
Kram Ullis

Helen sa...

Vad jobbigt det är när man känner så, gick omkring här hemma hela dagen igår utan att få gjort ett dugg. Blev väldigt irriterad på mig själv.

Kocken sa...

Oj jisses, det var den jobbigaste text-layouten jag skådat på en blogg. Fetstil & kursivt är väl ok, men i större stl oxå? Nä, det var jobbigt att läsa..

Sara sa...

Hejsan

Hoppas orken kommer tillbaka, skickar lite styrkekramar.
Kram Sara

♥ Fyra årstider sa...

Jag har ganska stora krav på mig själv...min man tycker att vi bara ska softa på helgerna medan jag vill jobba och hinna lite. Ibland behöver jag också få ta det lugnt.
Kram Lotta

Nettan sa...

Har nyss kommit in efter att ha varir i skogen på mossjakt..i snålblåst å duggregn! Hoppas du snart får lusten tillbaks å känner dig mer i form! ..amn kan ju inte va på topp jämt!
Kra på dig!/Nettan

Grodmamman sa...

Ta det lugnt nu, det behöver du!
Lusten kommer tillbaka när du vilat upp dig.
Här behövs det också lite vila, men det är svårt att få till det i dessa födelsedagstider!=) Har dock börjat förhandla med mig själv om vad jag vill hinna pyssla och vad jag tänker köpa färdigt!=)
Kram

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Känner igen det där..
Kan det vara vädret? Mörkt o trist. Vi behöver lite snö som gör det ljust o vackert, tror det skulle inspirera o glädja, iaf mig!!
Kram Jeanette

villan vid vilan sa...

Jag förstår dej! ibland orkar man bara inte.Jag känner mej rätt trött också. Barnen tar lite musten ur en och så vill man så mycket annat, ha egen tid tex, tur jag fick lite idag. Stor kram och gnäll på bara.... det kan ju kännas bätttre sedan det hoppas jag på...på återseeende.

In my house sa...

Hej vännen,,, håller du på att bli sjuke???? dassig i kropp och själ,,, det måste vi alla få vara.... Jag är det dock för ofta... Du vet,,, magen påverkar HELA kroppen och har satt sina spår!!!!

- Vänta med att sy och dona tills du får tillbaka suget,,, annars är de inte kul,,,, låt tiden gå bara utan att få dåligt samvete....

- Skönt att ni både missade jägarna och älgarna =)

Kramar om dig hårt...... :)

Linda sa...

Tack för den fina kommentaren! De va tur att vi klarade oss från alla älgarna... Jag behöver mera mossa till några kransar så jag ska ut till byn idag igen..
Krya på dig o hoppas att du känner suget snart igen...
Som sagt, de kommer när du minst anar de...
Kram!