lördag 28 februari 2009

Vår?!?!

Kan det vara våren som är på väg?
Känner mig fylld av energi igen, solen skiner och livet leker!

För att bättra på vårkänslorna så hittade jag dessutom dessa små skönheter i fårhagen bakom huset!

Älskade snödroppar!!!

Inne har jag haft salixkvistar sedan förra helgen, och de har nu fått lite grönt på sig.



Vridpil tror jag kvistarna kallas i en del affärer. Snygga i alla fall tycker jag!
Idag har jag dessutom haft sovmorgon! Hur ofta har man det som småbarnsförälder?? Typ aldrig! Barnen har sovit över hos mormor. Vid lunchtid kommer de hem igen och då har de dessutom med sig thai-mat.... Kan det bli lyxigare?!


Tror minsann jag ska använda lite av min nyvunna energi till att städa lite!!!

Ha en skön dag!!

Kram, Annica

15 kommentarer:

Helen sa...

Ha en fortsatt härlig lördag!

Grodmamman sa...

Har precis tagit en promenad i det härliga vårvädret!:) Ska försöka komma igång lite nu och ta hand om mig själv lite bättre, behöver mina promenader där jag rensar hjärnan lite!:)
Är själv hemma just nu och hade tänkt ta en sväng på stan, men känner att jag nog struntar i det. Ska börja med att ta en skön dusch.
Skönt för dig med sovmorgon!
Kram

rosenskära sa...

Få blommor är väl så efterlängtade som de första snödropparna?! Jag har många som står i blom, de lyser upp så fint vid entrén.

Här kallas den typen av salix trollpil, en gång köpte jag en bunt som stod i vatten länge, det blev en massa rötter på den så jag planterade den ute, den var fin ända tills jag var tvungen att flytta den, då dog den.

Värt att testa!

Kram/Lena

Fröken Fräken sa...

När man hostar som sjutton är det där med sovmorgon också avlägset... ja sova över huvudtaget..

Ingen grönskande backe här, men nu har jag till slut tagit in lite syrenkvistar så jag hoppas att de åtminstone sätter knopp!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Har ni ingen snö kvar??
Vad skönt det såg ut!!
Vi har mkt snö, var i pulkabacken idag..
Men jag gläds över de små små knopparna som syns på Magnolian iaf. O Pärlhyacinterna i köksfönstret :)
Trevlig helg!
Kram Jeanette

Linda sa...

Åh, va gött Annika!!!
Nu är den snart här ja... Våren...
Jag blev lite inspirerad av dina bilder men jag hittade inga såna kort... Så jag tog lite "längreframväxter" istället :-) på min blogg, om du inte misstycker ;-)
Ha en go kväll!
Kram L

Lallis - liv och leverne sa...

Vad härligt med snödroppar:) Ja nu är det ju alldeles snart mars! Underbart.
kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara vårbilder. Vill ha så jag också. Det är alltid skönt att sova på morgonen. Blir ju inte så ofta. Skönt att allt löste sig.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej!
Vad skönt att helgen är över med allal problem. Hoppas att helgen nere i Göteborg flöt på bra för er.
Ha de gott!
Härliga bilder du visar.

Mvh
Cissi

♥ Fyra årstider sa...

Vad glad man blir av att läsa hur fylld av energi som du är.
Kram Lotta

Nettan sa...

Låter som du har fått lite vårkänslor minsann! Härligt!! Hoppas det blev lite gjort då!;-)
Kram Nettan

Interiörboden sa...

Hej!

Åh, vad kul att hitta lite vår-blommor :)
Hoppas att den kommer snart!
Vill ha vår nu!

Skönt med sovmorgon för dig :)

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Lilla Sund sa...

Vilka söta blommor! Här är idel is och inte en snödroppe så långt ögat kan se... Längtar efter att se de första krokusarna titta upp i rabatterna också! Men fåglarna har vaknat till liv igen i alla fall! Härligt fågelkvitter som skvallrar om att våren trots allt närmar sig...
KraM.

Lina sa...

Hej!
Ja, visst är de kul att fynda!;- ) De piggar ju alltid upp!

Oj, va skönt med sovmorgon! Jag och Lill E ska hem till mina föräldrar i helgen, hoppas på lite sovmorgon då! De är ju bristvara på såna nuförtiden!

I lördags hade vi jätte härligt väder här, sol och varmt upp efter väggarna! Passade på att lapa lite sol när Lilla E grävde i sandlådan...

Må så gott & ha en bra vecka!
Kramar, Lina

irma´s uthus sa...

vilken fin blogg du har!
trevlig helg
kram irene