onsdag 4 februari 2009

Ny favorit

Jag har hittat en ny favorit: Pärlhyacinten! Blå eller vit, fina båda två. Den står sig länge, min sambo tål den och den är ju sååå söt!



Dessa är vita, kommer nog att bli fint till min lilla betongkruka!


Var ju en sväng till IKEA häromdagen. Köpte bland annat en minibyrå som nu ska målas och sedan få flytta in till äldste sonen... Alla dessa små legomodeller...! Ska bli skönt med lite ordning.

Köpte också lite tyg till nya rullgardiner i köket. Kanske kan jag hinna sy dem nästa vecka. Då har vi ju sportlov, och jag är ledig hela veckan! Det ska bli mysigt! Vi har bokat in barnens hurtiga farfar för skridskoträning! 70 år och tränar fortfarande flera dagar i veckan med ett division 1-lag. Måtte man själv vara så fräsch vid den åldern... !!

Nu tänkte jag titta runt hos er andra en stund, det var ett tag sedan.


Ha det gott!


Kram, Annica

9 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Mmm..pärlhyacinter är så fina och våriga:)
kram Lallis

Lina sa...

Hej!
Tack snäll du för krya på oss hälsningen...De värmer! ;- )

Nu sover vår Lilla E nerbäddad mitt i vår dubbelsäng... Fick ett ryck förut och bäddade rent, städade undan och dammsög sovrummet. Nu känns de frächt igen.

Pärlhyacinter är en av mina favoriter också, de och tulpaner!!!

Kram, Lina

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Jag har också återupptäckt pärlhyacinten. Den vita är såå söt!

Jag vet.. dessa legogrejer som ska sparas i det oändliga!! Svåra att damma är de också..;)
Ingen minimalism i barnens rum inte!
Kram Jeanette

Grodmamman sa...

Stod och tittade på pärlhyacinter idag på ICA, men köpte inga!:) Får nog omvärdera det beslutet!
Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen & tack för dina alltid så goa rara ord inne hos mig! Jag blir jätteglad :).

Nej tavlan var inte alls svår att göra. Jag gjorde den i ett vanligt word-dokument, inga konstigheter alls!

Jaa - visst är det mycigt med vårens alla små blommor & pärlhyacinter är för söta!

Kram Jes ♥

Ullis/Leva på landet sa...

Har blå pärlhyacinter som bommar så fint- Är sugen på att köpa flera i morgon. Vilken hurtig farfar. Tänk om man visste att man skulle vara så pigg när mna blir 70.
Kramar Ullis

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att få åka och shoppa lite..det är dåligt med det nu..mycket annat som ska betalas.
Tittar in för att önska dig en skön helg
Kram Lotta

In my house sa...

Jaha, Chokladis - jag önskar dig en mysig Fredag,,,, Lets dance on the Tv och god mat!!!! Eller =) =)

Stor kram j

In my house sa...

Jaha, Chokladis - jag önskar dig en mysig Fredag,,,, Lets dance on the Tv och god mat!!!! Eller =) =)

Stor kram j