fredag 6 februari 2009

Sött

Idag när jag skulle hämta sonen i skolan så var barnen inte där. Fröknarna som var kvar i klassrummet förklarade att de snart skulle vara tillbaka. "Jaså, var är de?" undrade jag.
"På Lugnet" svarade de då. Lugnet är byns äldreboende som dessutom ligger så gott som granne med skolan. Tydligen hade de ringt därifrån och önskat att några barn kunde komma dit och leka i snön! De gamla ville ha lite underhållning! Och på köpet så har de tydligen några rasans snygga snögubbar utanför matsalen nu!

Jag tyckte det var sött, samarbete över gränserna, typ! De äldre hade tydligen tyckt att det var jättemysigt att få se barnen leka i snön. Och visst är det det!

Idag har vi köpt skridskor till äldste sonen, det fanns ett par kvar i rätt storlek i den sista butiken. Men fler än så behövde vi ju inte! Den lille fick en hjälm, vilken han ville ha på sig genast, hela tiden, med galler och allt. Som tur var gav han sig och accepterade mössan till slut. Herregud, folk kunde ju tro att jag var en attans dålig sulkyförare om han hade suttit med hjälm på sig på sta'n!

Nu ser jag fram emot ett skönt sportlov!

Ha en bra helg!

Kram, Annica

9 kommentarer:

Nettan sa...

Va mysigt!! Här håller tyvärr snön på att töa bort! Hade gärna sett att den stannade ett tag i stället för det jkla slasket!!
Ha en bra helg!
Kram Nettan

Fröken Fräken sa...

Ja, det låter bra med lite samverkan över generationsgränserna! Här har det kommit så mycket snö att jag skulle nog kunna få ihop en snögubbe på balkongen. Det alltså om jag skulle orka ta mig upp ur soffan...

Grodmamman sa...

Jag har hjälpt barnen med snögubbar på jobbet idag. Lite väl vått, men de blev himla fina!:)
Hoppas att han tycker att det är kul med skridskoåkning nu då när du t o m ordnat privatlärare!:)
Kram

Helen sa...

Tänk vad lite snölek kan betyda för både gammal och ung! Härligt att barnen kunde glädja de gamla. Har ni sportlov nästa vecka? Vi får vänta till vecka 8!

Grodmamman sa...

Jag igen! Läste din kommentar efter att jag läst ditt nya inlägg!:)
Jag slutar tidigt tisdag, torsdag och fredag. Barnen ska vara hos mamma på tisdag, men vi kanske kan höras om de andra två?
Zinklådorna kostade 170 kr styck och det tyckte jag var ganska billigt då jag räknat med priset för två!:)
Kram

Anonym sa...

Hej! Drömma måste man få göra. Det är det man lever för ibland. Mål i livet måste man också ha. Man ack ej att förglömma de små målen också.
Vad härligt det måste ha varit för de äldre att få titta på barnen. De måste ha känts sig unga igen. Ha nu en helt underbar helg! Ta tillvara på varenda minut och hela sportlovet har du ju framför dig också. Må gott!

//Cissi

♥ Fyra årstider sa...

Det finns skolor som tar in äldre människor som får läsa tillsammans ..det tycker jag låter toppen.
Kram Lotta

Unknown sa...

jag kan intyga att de gamla verkligen uppskattade barnens lek i snön. vi fick möblera om i deras kök så de fick plats m stolarna framför fönstren. de skrattade hjärtligt o tyckte snögubbar m långt hippiehår var riktigt sköna.trevligt sportlov.

Sofia sa...

Hej hej!
Vet inte hur jag hittade hit men kände att jag måste lämna en liten kommentar. Fick mig ett gott skratt när jag fick en bild av ett barn med hjälm och visir i en sulky på stan... hihi.
Ha det bra!
/Sofia:)