onsdag 11 februari 2009

Utbildningsskontroll

Japp, dags för en utbildningskontroll.

Sonen kan nu efter två dagars övning ta sig framåt på isen. Det påminner mer om en promenad än skridskkoåkning, men jag tycker att han är jätteduktig! Nästa övningstillfälle blir på fredag och då ska dessutom förhoppningsvis pappa vara med.

En konstig bonus är att jag provade jag med... har inte åkt på 20 år... och trodde aldrig att jag skulle kunna åka mer på grund av mitt lite kassa bäcken. Men! Jag lånade svärfars bandyskridskor (!) och tog mig en stapplig sväng! Konstigt att inte ha några taggar ifram bara...
Idag kom han med ett par som han hade över, så nu har jag mina alldeles egna bandyskridskor! Snäääääll svärfar!!! Tack!!

Nu tänkte jag baka lite bullar, så att vi har fika med oss, när vi ska på det årliga myset hos alla lamm! Igår hade de 83 stycken.... Vi brukar få sitta där inne och de kommer fram och klättrar och tuggar på oss... Jättemysigt!!! Barnen älskar det, och jag ska ju erkänna att jag tycker att det är rätt så kul jag med!

Ha nu en bra dag!

Kram, Annica

14 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Åhh nu blev jag sugen på bullar!! ska nog baka jag med då!! :)
Kraaaaaam

Vit Spets sa...

Skridskor har jag inte åkt på gud vet när... fast jag fick ett par av tomten men han glömde hjälmen så kanske jag får önska mig det ett annat år ;)

Bullar bakade jag men de är redan slut - får nog fixa några nya!

//Siv

Unknown sa...

skönt att det äntligen är lite vinter. kul att sonen gör framsteg på skridskorna,de lär sig fort.bra gjort av dig att snöra på dig skridskor o sväva fram på isen. kanske bra utan taggar då de lätt stöter i o orsakar tvärstopp(min erfarenhet). Lycka till!

Interiörboden sa...

Hej!

Vad gott det lät med bullar :)
Just ni sitter jag och äter blåbärspaj :)
Som min goa syster har gjort!!
Hur gott som helst....

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Grodmamman sa...

Här blir det bullbak på jobbet idag! Skulle behöva baka här hemma också, kanske kan få till det i helgen.
Ha en härlig eftermiddag nu. Lät himla mysigt, men jag ska väl inte störa dottern i städningsivern!:)
Kram

Anonym sa...

Vad trevlig ni verkar ha haft! Härligt väder som man måste passa på och vara ute. Te är gott! Har du något tips på te sorter. Brukar ju bara köpa det vanliga...

Ha de gott!

//Cissi

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vi ska skridsko träna nästa vecka, då hat vi sportlov. Svärföräldrarna har en liten sjö på tomten så där åker vi skridskor på vinten o badar på sommaren.
Lyxigt!
Bullar är ett måste att ta med på utflykt!!
Jeanette

In my house sa...

Oooohhhh, lät gott med kyckling spett,,,, och du - är man mamma så måste man vara påhittig på alla olika sätt =) 0)

Kram josse

Vända blad sa...

Så roligt med skridskoåkning! Minns när sonen höll på att lära sig, ja jisses...han åkte som man gör när man åker skidor. Jättesvårt! Lite avis blir jag när jag hör att du ska mysa med lammen, jag älskar lamm de är underbara! Har en utmaning till dig om du vill!
Kram Maria

Fröken Fräken sa...

Visst är det mysigt med hund, men det vore ju inte så pjåkigt att få gosa med 83 lamm! En himla massa lööööve! ;-)
VAd sade betongexperten om möjligheten att gjuta egna bokstäver? Tror dock inte att jag ska satsa på att gjuta inomhus i en lägenhet... ;-)

♥ Fyra årstider sa...

Visst är det roligt med skridskor..vi åker ganska ofta på vintern.
Kram Lotta

Nettan sa...

Ååå va musigt med små lammungar!! Har jag inte varit i närheten av sen jag var liten! De är ju så otroligt söta!!! Härligt att skridskotakterna sitter i!!!
Kram Nettan

Lina sa...

Hej!
Oj, skiskor de var lääänge sen. Tror sista gången var 1993 när jag var Au-pair i USA. De slutade med att jag ramlade rätt illa och slog ett knä...Provade även inlines och de gick lika illa, en blåslagen bakdel...Ska nog hålla mig i från sån´t tror jag ;- )

83 lamm, herrejösses!!! Lambi överallt med andra ord!

Du har en utmaning hos mig om du har tid och lust...

Må så gott & ha en mysig alla hjärtans dag!

Kram, Lina

Handplockat sa...

he såg era drömmar om thailand
vi hoppas nu att få åka för tredjeåret irad uner Lågsäsong till thailand
"den sk regnperioden är verkligen uten regn i slutet på maj
det är helt kanon
resorna kostar halvapriset sedan är det nästa tomt på stränderna och lågsäsong=Ämmu billigare att leva där
det som är redan billigt blir ännu billigare

fortsätt drömma men kolla in priser för avresa i slutet på maj
24 maj med fritte har dessutom ica rabatt

ha det bäst