måndag 9 februari 2009

Härlig dag

Vilket härligt väder det har varit idag! Någon minusgrad och sol!

Det är nu jag sätter mig på trappan med en kopp te.





Fårskinnsfällen räddar rumpan från köldskador....

Det där är förresten min älskade te-balja. Den sjunger på sista versen och jag letar efter en ny. Men som jag har letat! Och ingen hittar jag. Tror minsann att jag blivit lite kräsen! Men jag har inte gett upp hoppet om den perfekta baljan.

För övrigt så har jag haft äran att röntga huvudet idag, eller rättare sagt käken. Undrar om de hittade något? Eller det kanske är tomt?!? Hi, hi! kände mig som i "House" ni vet, då de kör alla patienter i röntgenapparater hela tiden. Det är hur som helst ingen större fara på taket, de ska bara kolla varför jag har haft så ont i käkleden... Kanske har jag gapat över mycket?!

Imorgon börjar vår privata skridsko-skola. Den lille killen och jag ska tillbringa tiden i snöhögen tänkte jag, medans den store övar med Farfar. Hoppas att han har lätt för sig... Hans humör just nu tillåter inga större motgångar nämligen. 6-årstrots kanske det kallas?

Ha det så bra alla ni underbara!

Kram, Annica

9 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Åhhh vad mysigt att sätta sig på trappen med lite the!! :)
Kraaaam

Fröken Fräken sa...

Jamen, jag förstår dig! Det är verkligen inte lätt att hitta en bra thémugg! Den ska vara lagomt vid, inte för tung, inte för tjock, vara skön att hålla i och så snygg. Nu har jag fått span på några snygga på Indiska så vi får se om de kan vara något. Min favvokopp härstammar sådär 8 år tillbaka i tiden, men den äääär bara bäst!

Ont i käken? Det är inte så att du biter ihop för hårt när du sover? Jädrans vad man har ont dagen efter då...

sand mellan tårna sa...

Åhhh... vad mysigt! Själv gick jag 5120 steg idag... hihi, fick en stegräknare av mamma, så promenaden med Mille blev exakt så lång.

Du, kalendern var enkel att göra.... skjut inte upp det... hihi....

Kram L

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Hoppas käken blir bättre :)

Jag har också en 6 åring hemma. Mkt speciell ålder!!!
Vi får supporta varandra :)

Lycka till med skridskoåkandet!

Kram Jeanette

sand mellan tårna sa...

http://www.skonahem.com/inspirerande-hem/hemreportage/44-nyanser-av-vitt/


Här hittade jag min inspiration...... hihi....

Linda sa...

Heej!!!
Tack!!
Du skulle varit mä nere i Skåne!! Där va lökarna på g... Tror de såg ut som "skiller" (stavas de då?).... Men de dröjer nog inte länge tills våra kommer upp oxå... Jasså, din "lilla" älsklingsmugg går på sista versen... Sorgligt...

Va gör du annars på lovet då? Jag jobbar tisdag o torsdag denna vecka, ifall du vill veta....

Kram L

Grodmamman sa...

Det är klart att det var dig jag menade!:) Vad vore livet utan dig?!?
Och vad vore livet utan din tebalja? Hemska tanke, är den snart urdrucken för sista gången?
Hur gick det med bandyskolan?
Här har vi ju också en 6-åring och ibland är hon gulligast när hon sover!:) Jag säger bara TÅLAMOD!:)
Kram

Nettan sa...

Å förstår att det ä favvobaljan! Första tanken när jag såg bilden..ååå vilken härlig mugg!!
Hoppas det fixar sig med käken!!
Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

Men vad roligt att du och grodmamman är kusiner. Vilken fin tekopp.
Kram Lotta