söndag 15 februari 2009

Sportlovet är nu till ända

Japp, nu var detta sportlov över.
För det första: Vilken tur jag har som arbetar som lärare! För då får jag ju sportlov!
För det andra: Vilket underbart väder vi har haft! Lite snö, några minusgrader och på slutet nu dessutom solsken!
Barnen och jag har: åkt skridskor, åkt pulka och snowracer, gosat med söta lamm, slöat och framför allt njutit! Sovmorgon däremot, har inte existerat, men den smällen får jag ta!















Idag har vi (läs sambon) skottat av dammen i grannens hage. Så nu kan vi åka skridskor alldeles inpå knuten!
Här håller yngste sonen på att läras upp i bandyns svåra skola!















Den här bilden tog vi på vårt besök på "the big fårfarm" hos min kära kollega och vän. Visst är lammet sött!! Som en korsning mellan lamm och vädurskanin!
TACK för att vi fick komma på besök!
















Idag tog jag mig en liten promenad i det vackra vädret efter lunch. Medans den lille sov gott så passade jag på att......














....ta mig en stund för mig själv på trappan!

Jag hoppas att alla ni som har era sportov kvar, får det lika bra som vi har haft det!!
Och alla ni, som liksom vi har haft vårt; jag hoppas att ni hade ett skönt lov ni också!

Kram, Annica

16 kommentarer:

Helen sa...

Låter som ett perfekt sportlov, själv ska jag bara vara ledig imorgon, jag jobbar ju på fritids och där är ju öppet som vanligt!

Lina sa...

Hej!
Oh, vilket härligt sportlov ni haft! Vi har jobbat som vanligt, men har njutit av fint väder i helgen i all fall!

Idag har vi varit på Gunneboslott, även där fanns några lamm. Lilla E var helt tagen av de små liven som skuttade runt!

Men allra bäst var hästarna, hon ÄLSKAR hästar...lite oroväckande för 2 stackars föräldrar som är livrädda för dessa varelser ;- )!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som om ni haft ett underbart lov. Här får vi vänta en hel vecka till innan vi får lov. Hoppas verkligen att vi får sol då.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vårt lov börjar idag o vi är hemma hela familjen!
Ingen sol idag, men vi tar nog en sväng till pulkabacken iaf.

Kram Jeanette

Vända blad sa...

Å det låter som härliga dagar...vi har inte lov förrän vecka tio, men jag hoppas på sol och vackert vinterväder!
Ha en bra dag!
Kram Maria

In my house sa...

Jaaaaa, visst ä de så,,,, när man väl vinner!!! då är det inga stora summor!!!!! Hmmmmm *muttrar*

Barnen har iallfall haft ett vintrigt vitt sportlov,,, det är ju kul!!!! pulk åkning,,,, även du kanske =)

Ha de gottit!!!!!!

Kraaaaam j

Lilla huset på prärien sa...

AH - vårt sportlov börjar just! Var på dagis idag för att lämna äldsta sonen som just blivit frisk och där fick vi vända i dörren för det var sportlov minsann och då får inga 15-timmars barn gå... *suck* Han som sett fram så mot dagis och kompisarna! Så idag blir det till att muta med chokladbollar! Det såg himla mysigt ut med djur... kanske ska ta mig till Fredriksdal någon dag.

Ha en bra jobbvecka!

Kram Jenny

Grodmamman sa...

Härligt ni verkar ha haft det!
Inte illa med en egen liten bandybana!:)
En stund för sig själv i solskenet med te och en bra tidning är ju heller aldrig fel!
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Å vad jag har njutit av det vackra vädret i helgen, man känner sig piggare.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vilket härligt sportlov ni har haft!!!!
Vi har vårat nu. Men jag jobbar så något ledigt får jag ej. Men känner att jag måste få ta några dagar lite längre fram här i mars. Bara att få vara.
Må gott!

//Cissi

Linda sa...

Ni har verkligen myst ikapp mä varandra :-) Gottigt!

Din brevlåda är ju perfekt för 2 paket märkte vi ;-) De va precis att de gick i... Himla bra...

Skulle bara säga att jag har ändrat mina bakplaner lite... Jag vet ju att du inte kan komma men de blir inga semlor utan mycket chokladtema... Kommer göra ett stort bak så de finns i frysen, bara så du vet asså ;-)

Mysigt på verandan har du oxå ser jag...
Kram L

Lina sa...

Hej igen!
Aha, en hästexpert! ;- )Om intresset fortsätter när kan man börja att rida??? Har vi nu en hästtjej i familjen så får mamma och pappa övervinna vår rädsla!

Må så gott!
Kram, Lina

Anonym sa...

Vad härligt att ha sportlov, jag valde fel yrke. Härligt att du fick en stund för dig själva och sitta och läsa en underbar tidning.

Kram annica

Fröken Fräken sa...

Jag gillar ju mitt jobb för det mesta. Men ett stort fel har det. Här vankas inte sportlov, påsklov, sommarlov, höstlov eller jullov! Det är klart en brist att ha ynka 32 semesterdagat! Vad hinner man på de fattiga dagarna? Knappt starta symaskinen...
Charmant får, det måste jag hålla med om!

Lina sa...

Hej igen!
Tusen tack för alla hästtips! ;- ) Ja, vi får ser hur Lilla E:s hästintresse artar sig. Hon är drygt 2 år nu. Nästa gång vi hälsar på hemma hos mina förädrar ska vi besöka en granne där som har hästar. Hon har provat att sitta på en av deras hästar en gång. De var jätte spännande! Eftersom PIPPI är den stora idolen, så är ju häst en favorit!

Må så gott!
Kram, Lina

Vitt och nött sa...

låter som om ni hade ett mysigt sportlov!

vilket underbart lamm! såå söt!

ha en skön onsdag!
kram