måndag 2 mars 2009

Till slut...

Ja, så hände det till slut... Vår tjock-tv drog sin sista suck i lördags morse... 10 år blev den. Sambon vill ha ett riktigt monster till tv i vardagsrummet; en 60"! Ja, vad säger man! Karlar?!?
Men som det var nu så fanns det ingen sådan jätte-tv i butiken, men de är på väg in. Så länge köpte han en mindre tv som sedan ska hamna i myshörnan på andra våningen tillsammans med tv-spel och datorer. Mindre och mindre förresten... 42". Är det verkligen en mindre tv? Hmmmm, det där förstår jag mig inte riktigt på.

Idag har jag haft en rent praktisk dag på jobbet. Härligt! Frisk luft, sköna tonåringar och underbara hästar hela dagen! Efter en sådan dag så mår man bra!

Ha det så bra!

Kram, Annica

18 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vi har en sådan "mindre" variant och jag tyckte att den var stor när den kom hem hit!:) Hade fullt sjå med att hinna se hela bilden i början!:)
Kram

Vända blad sa...

Ja, det är iallafall roligare att dammtorka en sådan där plattis, och så är de ju faktiskt snyggare också ;) Men ju större tv desto längre bort ska man ju tydligen sitta för att få bästa bilden, inte för att jag är någon expert ;) Vilka härliga vårbilder du visar! Här är det metervis med snööö...
Kram Maria

Linda sa...

Wow... Vi har en 42:a... De är våran storeTv ;-)
När ni får upp 60 tv:n kan nog dom där borta i Tubbetorp se änna därifrån oxå ;-)
Min lillebror retas mä oss oxå... Dom har en 50 tv... Så han kallar våran för frukostTv:n...
Kram L

Lilla huset på prärien sa...

Längtar tills vår tjock-tv drar sin sista suck... fast inte riktigt ännu får då hade vi nog fått stå utan tv ett tag... inte råd.

Auktioner - de är faktiskt bäst på sommaren tycker jag :) Allra helst utomhus då!

Kram Jenny

In my house sa...

NNNNÄÄÄääää, stackars TJOCK- Tv,n så sorgligt!!!! hoppas han dog på ett bra sätt,,, typ medans Bygglov va på eller nåt!!! sista sucken då =)

Kraaam j

villan vid vilan sa...

Ja man har ju lite olika intressen...hi hi.... Jobbar du med hästar? Vore roligt jag hade egen ponny hela min uppväxt....men nu rider jag aldrig...vilket skulle vara roligt att ta upp igen.....Ha det så gott!!!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Ja det är nåt speciellt med killar o tekniska prylar...
Man kan liksom inte ha basic-grejerna ;)
Men tänk vilka filmkvällar ni kommer ha!!

Kram Jeanette

Fröken Fräken sa...

Ja, herregud, huuuur ska man klara sig med bara 42"?! ;-) Själv dras jag med en tjocktv fortfarande och så länge den funkar så håller jag fast vid den - man kan ju lägga slanterna på tyg och inredningsdetaljer!

Lina sa...

Hej!
Vår tjock Tv tuffar på en och den har många år på nacken. Maken drömmer cokså om en monster tv att hänga på väggen. VILKEN vägg undrar jag???? I vårt lilla hus finns nämligen inte så många stora väggar...Ja, vi får ta fighten när tjockisen slocknar för gott ;- ))

Kika in hos mig! Utlottning nu!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

♥ Fyra årstider sa...

Hemma hos mig gjorde vi en deal..mannen fick välja tv och jag soffa. Då blev det en 50 tum.
Kram Lotta

Grodmamman sa...

Hur är det med er där ute på landet? Ledig dag imorgon eller?
Här slutar man i alla fall tidigt imorgon!
Kram

Grodmamman sa...

Glömde ju, funderar på att göra en beställning från Stoff & Stil. Vill du hänga på i så fall?
Kram

Linda sa...

Hoppas att du har en bra ledig dag!
Jag är fortfarande liiiite chockad över ditt sms igår.. :-) Kul!!!!
Kram L

Linda sa...

Ha ha... Vi skickar kommentarer om varandra såg ja...
Tack för MYCKET bra tips!!!!
Kram L

Unknown sa...

kul m ny tv, när tjockteven äntligen drog sin sista suck. mig kvittar det hur många tum en tv är, jag somnar ändå alltid så gott framför teven om kvällarna.känns det igen.

IKT i min vardag sa...

Ehhh vad ska vi kalla vår tv då som är 32 tum?! Mini-tv? ;) Ärligt talat så har jag problem med att kolla på en större tv än så, jag blir yr i bollen. Störst är inte alltid bäst (bara män som tror det ja).;)

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Vi har fortfarande en stor tjock tv, men sönerna bara väntar på att den ska dö så att det blir en platt tv istället.

Ha en bra helg!
Kramar Ullis

Anonym sa...

Vi tyckte att vi köpte en jättestor tv när vi köpte en 42" för ett tag sedan (oxå sedan vår gamla gett upp) *s*