lördag 21 februari 2009

Neråt

Ja, nu känns det lite neråt faktiskt. Igår hade jag en sådan där dag som man helst vill sudda bort...
Jag skyndade mig hem från jobbet för att hinna handla lite snabbt innan jag hämtade barnen. Massor av människor i affären, missade min tur i fiskkön så det blev ingen lime-chili-aioli... Nåja, inte hela världen. Sprang ut till bilen för att lämna all mat och för att hämta sonens jacka som dragkedjan pajat på. Sprang ner till en skräddare och lämnade jackan. Nu var jag sen! Satte mig i bilen och; den startar inte! F-N!
Ringde till min kära mamma för att be henne hämta barnen...
Ringde till dagmamman för att berätta hur det låg till.
Ringde till sambon som jag skulle hämtat vid biluthyrningsfirman. Nu fick han hämta mig och all mat istället.
Ringde till vår älskade bilmekaniker som lovade att hämta bilen senare på kvällen, det gick ju liksom inte att komma åt den på den fullpackade parkeringen just då....
Väl hemma så packade vi upp allt och körde in till stan med vår andra, nyss lagade, bil. Lämnade hyrbilen och for hem. Fixade tacos. Ringde till vår höleverantör eftersom höet snart är slut. Jahaja, hans är också slut! H-E! Satt och ringde runt till några olika kontakter, men det verkar som om hö är slut överallt! Idag har jag två samtal kvar att ringa, sedan vet jag inte vart jag ska vända mig. Och höet är slut på onsdag!! AAAAAAHHHH!!
Min underbara mamma lånade oss sin bil till på måndag kväll så att jag iaf kommer till jobbet på söndag och måndag.

Livet är på topp!!

Och imorgon ska jag ner till Eurohorse med 13 elever och en häst! Undrar om jag kommer att vara trött på måndag?!? Skulle inte förvåna mig om vår lille käre häst river ner ngn monter eller två. Med min tur så...!

Men idag är en bra dag! Verkar det som? Vågar jag tro?!?

Hej Hopp!!

Kram, Annica

15 kommentarer:

Helen sa...

Hoppas att din dag idag har varit bättre än gårdagen!

♥ Fyra årstider sa...

Usch jag lider med dig så jobbigt att känna stress. och bilar som går sönder.grrrr.
Kram Lotta

Linda sa...

Oj!!! De va inte lite som gick åt skogen igår du!!!
Hoppas att de känns bättre nu o att de kommer att gå fint idag o imorrn istället....
Kram från mig!!!!

Anonym sa...

Ojjjj ja vad säger man alla dager är inte så bra, men det kommer en ny dag imorgon.

Kram annica

Grodmamman sa...

Imorgon är en annan dag, eller??
Fy sjutton vilken dag du hade, förstår att det känns deppigt.
Här blev jag nästan hånad häromdagen när jag berättade att sambon tyckte vi kört mycket på sportlovet, bilen hade då gått ca 10 mil!:) En kollega sa då att "det är vad jag kör en vanlig måndag!" Är faktiskt skönt ibland att inte vara så beroende av bil som ni är. Det är ju inte gratis att äga dem heller. Hoppas nu att det ordnar sig med allt och att du får en bra dag imorgon!
Kramar

Interiörboden sa...

Hej!

Ojj!!!
Vilken tur du har... :)
Inte din dag direkt!
Men det kan bara bli bättre :)

Ha en jätte bra dag.
Kram Sandra

Sara sa...

Vissa dagar ska man stanna i sängen hi hi. Hoppas att allt gick bra med dina elever.
Kram Sara

Lina sa...

Hej!
Jösses de var mcyket på en gång??? Men ska de va så ska de va ordentligt! Skönt att lördagen verkar bättre! ;- ))

Ha så kul här nere i Göteborg!!!

Kram, Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Det verkar inte som om du haft den bästa dagen i ditt liv. Hoppas verkligen att det gått bättre idag och att du fått tag på hö.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Meeen du!!
Bilar ska ju bara fungera!! Vi har också haft bilar som stannat mitt i en rondell o barn som ska hämtas.. MORR!
Hoppas allt går bra med elever o häst!
Kramar Jeanette

Lallis - liv och leverne sa...

Vad jobbigt! STOR kram till dig från mig.
/Lallis

Grodmamman sa...

Hur är det med er? Undrar så när jag inte hör av dig på ett par dagar. Har ju vant mig vid att göra det nästan varje dag!:)
Hoppas dock att saker och ting har ordnat upp sig för er.
Kramar

Lilla Sund sa...

Hej o hå!

Vad du sliter och står i! Hoppas allt har löst sig med bilen och höet och att allt gick bra i Gbg!

KraM.

Lilla Sund sa...

Hej o hå!

Vad du sliter och står i! Hoppas allt har löst sig med bilen och höet och att allt gick bra i Gbg!

KraM.

villan vid vilan sa...

ÅH herre gud din stackare.... förstår dej precis min bil pajade ju ihop för inte så länge sedan. Den ska ju liksom ska ju bara funka. Hoppas det känns bättre nu!! Kram på återseender4