lördag 7 februari 2009

Lite glädje i slasket

Jag tog mig ett varv runt huset i eftermiddags, tittade efter eventuella vårtecken... Men nej, inte ännu. Däremot så ger mina Julrosor mig lite glädje i slasket.


De har nu blommat sedan i slutet av november. Visst är det faschinerande? Blomma mitt i vintern!

Tog också med mig kameran ut i ladugården för att ge er en liten smygtitt av min genialiska idé.

Som aldrig tycks bli klar.... MÅSTE bli klar nu i veckan.


Ha en skön kväll!


Kram, Annica

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Nu blev jag ju ännu mer nyfiken på din genialiska idé!:)
Återanvändning är något jag kommit underfund med här i bloggvärlden! Det behöver inte alltid kosta så mycket för att får nya saker!
Ha en mysig kväll! Här är dottern och sover över hos kompisen A och grabbarna är och köper mat! Vem orkar laga mat ikväll?:)
Kram

Anonym sa...

Nu blir man ju jätte nyfiken på din idé... Ska bli kul att få se den när den är klar!

Må gott!

//Cissi

♥ Fyra årstider sa...

Julros..då tänker jag på min farmor. Jag har två julroser efter henne.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Nu blri jag ju ännu mre nyfiken på ditt projekt. Slask och växter som man ser, vad är det? Här har vi fått ännu mer snö så det enda i vätxväg som man der är träd och buskar, suck.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Sara sa...

Vad är det för något du håller på med, så nyfiken?!
Kram Sara

Vit Spets sa...

Halloj där!
Jag blir oxå nyfiken...
Skall tassa omkring lite hos dig, så Du vet...

//Siv

Fröken Fräken sa...

Med sådär tre decimeter ny snö, ovanpå all snö som redan fanns där, de senaste fem dagarna så får jag nog vara glad om jag hittar några blommor ute i juli...!
Men det ser spännande ut det där projektet, vad ska det bli? En bordsskiva, en dörr, en hylla??

IKT i min vardag sa...

Mmmmm julrosor är så fina. Såg ett blomsterreportage i Drömhem om just julrosor. Det finns ju så många vackra sorter!

Vad ska det där bli tro...spännande!

Kram

Lina sa...

Hej!
Vilken vacker blomma! Jag trodde faktiskt att de var en inomhus växt, inte att de kunde blomma så här års utomhus! Här lärde man sig nåt nytt! :- )

Tunikan var snygg på! Kvällen var helt SUVERÄN! Vi blev tom bjuda på artisternas egna efterfest!!!! WOW, lilla jag och mina kollegor. Har nästan ont i ögonen efter att ha spanat på kändisar i flera timmar! ;- )

Du, jag får lirka rätt mycket med de vita här hemma. Men när de väl är vitt, så erkänner han att de var rätt snyggt...

Men, du vad är de du håller på med i ladan???? Nu blev jag nyfiken!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Nettan sa...

Nämen va spännande, vad är nu detta?? Skynda dig så vi får se!;-)
Kram Nettan