onsdag 25 mars 2009

Tack, alla söta!

Tack för alla krya-på-er-hälsningar! De värmer! Och behövs!
Det lär inte bli någon skoldag för sonen eller arbetsdag för mig denna veckan. En seg magsjuka har vi åkt på, men nu ser vi ljuset i mörkret! Imorgon är en annan dag....!

Till något annat. För en liten tid sedan fick vi reda på att min farbror hade dött. Det som känns extra hemskt är att han förmodligen hade legat några dagar innan de hittade honom. Det gör alltid ont i mig när sådant händer för det är ett så tydligt uttryck för ensamhet. I dagens samhälle så hinner vi inte hålla kontakten med alla som vi kanske borde, men jag tänker försöka skärpa mig... Mina tankar går särskilt till hans äldsta dotter. Livet är inte alltid rättvist.

Nu känns det som bloggen har blivit lite deppig.... och det är inte min mening... för egentligen är jag en glad skit! Men livet går ju upp och ner.
Så, nu kan det väl bara gå uppåt eller??!!!

Ha det gott!!!

Kram, Annica

10 kommentarer:

Helen sa...

Absolut, nu går det bara uppåt mot helgen!! Och friskare tider nu är ju våren här, lite kall men ändå sol!

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas nu att ni är riktigt pigga till helgen i alla fall. Vill inte ha någon magsjuka nu när jag äntligen ska få komma iväg.

Kramar Ullis

kardemumma sa...

Självklart blir det bara bättre efter detta! Vi har haft solsken hos oss idag och jag har kunnat fylla på mina depåer.
Jag hoppas att du kan fylla på dina också.
Krya på dig och dina.
Kramar C

Grodmamman sa...

Självklart går det uppåt nu!:) Jobbigt när det blir sådär långdraget.
Hörde om din farbror och visst är det tragiskt med ensamhet.
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Jag började allt undra var du var..och så var du sjuk. Skönt att det är bättre.
Kram Lotta

Grodmamman sa...

Du får gärna ringa i helgen!:) Behöver nog prata av mig lite!:) Det är lite mycket nu och det känns som om jag aldrig har tid och ork för att göra det där JAG tycker är roligt. Idag är det handbollsavslutning och mamma, T, farmor o farfar ska med. Känner att jag egentligen inte orkar vara social ikväll men men. Jag får bita ihop för dotterns skull!:)
Kram

Lina sa...

Hej!
Hoppas at nu kryar på er ordentligt allihop nu! Här är de förkylt igen???!!!Helt sanslöst, jag har aldrig varit så mycket sjuk som den här hötsen/vintern...Kollegan på jobbet har också varit dålig mycket, idag gick hon äntligen till doktorn och då visade de sig at hon hade ensidig lunghinnflammation...inget vidare!

Nu blev de mycket sjuksnack märker jag...tanken var ju att pigga upp dig! ;- )))

Må så gott & sköt om dig!
Kram, Lina

IKT i min vardag sa...

Hoppas vårsolen lyser på er och att alla är friska nu från den eländiga kräkodil-sjukan.

Linda :)

Lilla huset på prärien sa...

Nej inte deppig! Ibland blir livet så - det är bra för oss alla att få en påminnelse om livets förgänglighet. Det fick mig i alla fall att sända en tanke till min egna mormor och farmor. Ska ta och ringa dem imorgon!

Skönt att höra ni mår bättre nu!

Ha en fortsatt skön helg.

Kram Jenny

Lallis - liv och leverne sa...

Men så är det ju. Hade det inte gått nedåt ibland så hade man kanske knappt vetat att det gick upp. Om du förstår vad jag menar. *ler*
Hoppas att ni är helt kuranta nu.Kram Lallis