torsdag 19 mars 2009

Härlig, ledig dag

Ja, igår var jag ju som sagt ledig. Och vilket väder!!! Vårkänslorna flödade; barnen lekte i vattenpölarna, hällde vatten över lillebror, kastade gamla löv på varandra och sprang omkring och tjöt. Det är vår det!!!

Själv så fick jag ett litet vår-röj gjort. Dörrkransen åkte väck till förmån för min nya, "lilla" skapelse....

I korgarna vid sidan av trappen så plockade jag till slut bort de silverfärgade julgranskulorna och ljusslingan. I hålen som blev satte jag ner lite påskliljor istället. Något annat vågar jag inte sätta ut än, för det kommer med all säkerhet att frysa sönder.

Till helgen har jag tänkt vårstäda i trädgården. Har till och med fått tillstånd av äldste sonen att ta ner lite småträd och buskar i vår lilla skog.... eller rättare sagt vårt buskage.... men han har alltid kallat det för "vår skog" och den har varit helig. Men nu som sagt har jag fått tillstånd. Det värsta är att sätter man en sekatör eller såg i handen på mig så kan jag knappt sluta.... Det är ju så kul att klippa!!! Vi får väl se hur mycket det blir kvar!

Men först kommer fredag! En hel dag i stallet med eleverna. Tror minsann att vi ska rida ute i det fina vädret! Vilket härligt jobb jag har!!

Ha det gott!

Kram, Annica

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härligt det låter! Här får man vara glad över att man har ett jobb där man kommer ut på dagarna!:)
Kram

Fröken Fräken sa...

Ja, riktigt så vårigt har vi det inte. Här pratar folk fortfarande om hur de ska ge sig ut på skotern till helgen. Men jag går runt och väser "Smält snön, smält!".

Ja, ingen tid är väl som nu då det gäller att piffa till strykbrädan?!

rosenskära sa...

Vad fint du gjort med små medel! Här ligger en stor kvast med hängbjörk och väntar på att bli en krans, ska ta tag i det idag för igår fick jag tag på vaktelfjädrar!

Här hade vi 7 minusgrader i morse, stackars alla knoppar, men det mesta ser ut att ha klarat sig, tack och lov!

Trevlig helg!

Lena

Anonym sa...

Ja jag avundas dig och ditt härliga jobb. Men vi får se var mina tankar leder till.... Man vet aldrig. Ha en härlig helg med att vårstäda. Jag väntar några veckor till. Vi får containar till området. Skönt då slipper man åka så långt för att slänga skräp.
Ha de gott!

//Cissi

♥ Fyra årstider sa...

Idag bloggar jag för att jag har tid och lust..och du tack för du påminde mig..jag skulle ju göra en krans..
Kram Lotta

In my house sa...

Halloooo, ville bara säga eller önska dig en mysig kväll/helg om vi inte hörs!!!!

- Jag har inte hunnit plantera nåt ännu,,,, men är väldigt sugen!!!!

Kram på dig j