söndag 29 mars 2009

Dörrar

Igår så kikade jag in hos In my House. Där var det som vanligt full fart!! Hon hade hittat ännu fler övertäckta gamla dörrar.

Då slog det mig; vilken tur vi hade att de gamla dörrarna fanns kvar i huset! På nedervåningen så är det nya dörrar, spegeldörrar, som den förre ägaren satte in. På övervåningen så satt en del gamla dörrar på plats och en del stod gömda lite här och var. Utseendet är minst sagt varierande....
De här till exempel, fina nästan som de är.


Den här har en lite annorlunda målning som gick i stil med det gamla köket, som nu finns på ett hembygdsmuseum.


Andra sidan på samma dörr ser ut så här!!!


Där kan man ju undra lite!! Kanske inte den snyggaste målningen precis, men iaf originell!

Till våren ska jag måla alla dörrar är det tänkt. Liiiiiite mer enhetligt hade varit önskvärt!

För övrigt så mår familjen nu mycket bättre. Så imorgon bär det av till skola, dagmamma och arbeten. Skönt! Än en gång; TACK för alla kryapåer-hälsningar!!!
Ha en bra söndag!!
Kram, Annica

11 kommentarer:

Grodmamman sa...

Visst är det fint med de gamla dörrarna, även om man ibland kan fundera på tidigare ägares färgval!:)
Skönt att ni mår bättre nu!
Kram

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Hehe, det där med dörrar är något jag visar upp i min Kagaborg-blogg just nu. Vi hade också gamla dörrar här i huset. Alla var omålade. Det var ett digert arbete att måla dem vita. Oj så många kvällar jag stod med det...:) Men det är värt allt slit! Ni kommer få det så fiiint!

Kramar!

♥ Fyra årstider sa...

Vi har också hittat spegeldörr bakom skiva..mycket finare.
Kram Lotta

Fröken Fräken sa...

Åh, den som kunde hitta gömda spegeldörrar här hemma. Vore ju väldigt förvånande eftersom jag bor i ett hus byggt på 50-talet ;-) Har tiggt till mig en gammal spegeldörr som står som dekoration. Lyckos er som har så många!

Jag körde lite utpressning mot min bror, som kom och hjälpte mig att kånka lite grejer ;-)

sand mellan tårna sa...

Hej Chokladblomma & Grodmamma!

Eftersom att ni är vänner, så får båda samma kommentar från mig... (fast till cb säger jag även, bra att ni mår bättre)

Jo, era kommentarer hos mig var nästan identiska, om hur jag såg ut..... därför blev jag såååå nyfiken på vad ni trodde! Det är sååå roligt att höra, så även om ni trodde att jag vägde 400 kilo, var skallig, hade vårtor på näsan osv.... så vore det kul att höra! Ni (speciellt G) har varit mina bloggvänner så länge..... please?

Massor av kramar Linda

kardemumma sa...

Spegeldörrar är underbara!
Vi har dock köpt nya spegel dörrar till hela huset och fastän dom är nya så gillar jag helskarpt.
Helheten blir så fin med vackra dörrar. Lycka till med målningen!
Kramar C

Linda sa...

Gött att ni mår bättre nu!!!
Fint hjärta de hänger på dörren hos M+H+K+E!!!!
Era innedörrar är ju hur charmiga som helst!!! Förstår inte varför du vill måla om den ena som är så färgglad.... ;-)

Kram L

Nu är de Vår!!!!!!

Anonym sa...

Hej och hå! Skönt att Ni mår bättre!

Vilka härligt fina dörrar ni har i erat hem. Jag har två gamla dörrar där vi bor. Den ena håller jag på och skrapar av färgen. Sitter som attan!
Ha de gott!

//Cissi

Lina sa...

Hej!
Tack för gratulationen! Ja, att du blev sugen på tåra är väl ett friskhetstecken om nåt! ;- ))) Skönt att höra att ni är pigga och krya igen!!!

Ja, jag hoppas att mina hortensior kan få komma ut i vår. Fick ytterligare en i helgen!

Vilka fina dörar ni har! Vi har också en blandninga av gamla Och nya, alla träfärgade. Jag önskar mig att de ska bli vitmålade förstås!

Må så gott!
Kram, Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar gamla dörrar. Här är det tyvärr nya dörrar och vi har målat dem eller laserat dem, blev ju lite finare. Skönt att ni är piggare.

Kramar Ullis

Vända blad sa...

Vilka underbara dörrar...är också svag för sådana! Har har vi flera gamla "godbitar" i bagarstugan och garaget!
Skönt att ni är friska igen!
Kram Maria